Grön laser ok?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Prospero

Re: Grön laser ok?

Inlägg av Prospero »

Definitionen Allmänplats begränsas inte av hinder som entré eller banavgift utan det är en plats där allmänheten har tillgång till utan laga restriktioner.. Tex hem,skyddsobjekt och särskilt klassade avdelningar/områden. Tex Nattklubbar biografer etc är att betrakta som Allmänplats då även airsoftbanor.
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Sport

Inlägg av Sport »

Ifall vi nu utgår ifrån att alla lasrar som köps från Kina verkligen är under 5mW och att alla personer som använder lasrar i spel faktiskt vet om att allt över 5mW kan vara skadligt så vill jag fortfarande inte ha en laser riktat emot mig. Dels för att man knappast kan vara säker på ovanstående och dels då det ibland kan ta en stund att uppfatta en grönlaser som är riktad i huvudhöjd. Det en reell skaderisk som jag inte är villig att spela med. Ifall man vill använda en laser för att målange så kan man göra så ovanför och inte på personen. Laser som riktmedel anser jag vara direkt olämpligt.

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Jag ska erkänna att jag varit och fortfarande är dåligt insatt i lasrar men efter detta har jag iallafall bättre koll och mina laser som riktmedeldagar är över.
Jag kommer använda min laser (som är strax under 5mw) till att "måla" och markera med.
Tack som tusan alla!

Whopper

Inlägg av Whopper »

Hmm måste kolla upp det där med armen.

On topic, samma här vill inte ha någon laser i mina ögon och hur lätt är det egentligen att ha full kontroll på vart punkten är. Ögonen är för mig det viktigaste jag har. Man kan ju ta sin laser och köra den lite i ögonen på sig själv och se hur skönt det är, om man inte kan göra det så ska man ju inte räkna med att andra vill ha dom i ögonen.

Som estetiskt och för markering tycker jag det är helt ok, men inte att sikta med.

I USA säljs det lasrar i affärer till paintball och airsoft som är starkare än tillåtet. Vet detta sen jag såg en video där en paintball spelare tog upp ämnet och visade flertalet siter som sålde. Han hade haft en laser i ansiktet tills han fick avbryta och åkte hem. Jag tyckte han hade bra poänger, och hur många vet säkert att deras laser är säker? Och hur många bryr sig när det inte är deras ögon som står på spel?

Skriv svar