Val av pipa? Samlingstråd
-
Re: Val av pipa? Samlingstråd
Ett skitbra tips för att enkelt kapa rakt med om man inte har avancerade grejer till hands är att dra en ett varv tejp runt så man har något bättre än en tuschlinje att gå efter.
Eller så spänner man upp det i en svarv, höhö
Eller så spänner man upp det i en svarv, höhö
Tänkte inte på att lägga till det, mycket bra att det kom upp. Ska lägga till den biten.
Great stuff Twist och PerceptIon:) Här ska vinkelslipas i helgen. Det är en aluminiumpipa (madbull).
@Whopper: om pipan smälter så säger jag till så att du kan föra in det i din ypperliga text.
@Whopper: om pipan smälter så säger jag till så att du kan föra in det i din ypperliga text.
Re: Sv: Val av pipa? Samlingstråd
@fet_apa För att en rörkap är konstruerad så att den trycker ett vasst hjul med stor kraft mot röret och kan därmed också trycka ihop innerdiametern på pipan, vilket inte är så bra i airsoftsammanhang.
Aha, trodde faktiskt inte att krafterna var så stora att innermåttet kunde påverkas av rörkapen. Då har man blivit lite visare idag 

<insert 'cool' one-liner here>
Har inte koll på vilka det är, lite krångligt med alla AK bössor, kan du skriva vapen modellerna lite tydligare så ska jag rätta till listan.ministry skrev:Inte AK74 iallafall. 74an har längre pipa än 47 samt AKM.
Däremot går en 455mm väldigt bra i såväl AKM/47 som 74.
Har använt rörkap på alla mina pipor som behövts kortas in (3st) Skruvar dock inte in den så mycket vid varje skruvning, tror jag snurrar ungefär 30-40 gånger innan pipan är i två delar, snurrar tills den går helt fritt sen skruvar in liiiite och två varv till osv. Sen åker graderna inuti pipan bort med en simpel metallborr, funkat lika bra varje gång. Kör dessutom med ganska täta pipor så om det skulle blivit något knas inuti pipan tror jag inte ens kulan skulle kommit ut... 
Allt beror på vad man vågar riskera
Skulle jag köpt en pipa för 1 tusen, skulle jag nog köpt en pipa som passa från början 

Allt beror på vad man vågar riskera

De svider när jag kissar.
Varför funkar ej bågfil?