ak sniper?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Goreplay

Re: ak sniper?

Inlägg av Goreplay »

Så att pipan svajar påverkar inte precisionen i din mening? Låter som att det skulle spela väldigt stor roll i min mening... Men jo, klart att pipan på en m4 också svajar... Men inte alls lika mycket :P

Tycker denna videon visar problemet lite bättre :P
http://www.youtube.com/watch?v=G6BpI3xD6h0
-Skickat från min brödrost-

grimm

Inlägg av grimm »

Läs vad jag skrev igen och undvik att lägga till vad som där inte står så blir det nog bra.

ministry

Inlägg av ministry »

Nu är ju vapnet i jämförelsevideon en AK47, det vill säga lite över 60 år gammalt som ersattes redan på femtiotalet. Det är lite snävt att jämföra det med en M4. Även m16 som visas i videon är tio år yngre än '47:an. Jag säger inte att någon är bättre, jag menar bara på att jämförelsen är lite skev. Discovery's jämförelse känns mer symbolisk för 1900-talet än någonting annat - lite som att jämföra en Thompson med en tysk stg44.

Jag tror förvisso att moderna m4:or (Block-0mkwtf1337soapmode) säkerligen vobblar och har sig mindre än en AK74M och prickar bättre på distans, det är säkerligen inget snack om saken.

För att knyta det till topic är det vidare inte så intressant då vapnet i topic endast hade en Kalashnikov-receiver, som jag inte ens kunde tyda om det var en 47 (otänkbart), M, eller en 74.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

grimm

Inlägg av grimm »

Nu vet jag inte riktigt vem som gämförde ak47 med m4. Personligen sa jag bara att alla pipor rör på sej.

Skriv svar