boreup uppgradering
-
Re: boreup uppgradering
Ja, Guarders svarta har jag kört på, men jag skall nog göra genomskinligt. Lustigt, jag satt och kollade på den cylindern jag med. Ja, den lär vara tät 

Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det är inga problem att få ett vanligt cylinderkit tätt heller. Det är inte där luften brukar läcka. Däremot blir den rätt svår att göra ren vid service.
Helmetallpistonger är en massa vikt till ingen nytta. Däremot är pistonger med alla tänder i metall en god idé. Att kuggarna skulle gå sönder är en hypotetisk konstruktion som saknar motsvarighet i verkligheten skulle jag vilja påstå, iaf i en box som är hyggligt inshimmad så att kugg och pistong meshar rätt. Och det ska de ju vara.
Helmetallpistonger är en massa vikt till ingen nytta. Däremot är pistonger med alla tänder i metall en god idé. Att kuggarna skulle gå sönder är en hypotetisk konstruktion som saknar motsvarighet i verkligheten skulle jag vilja påstå, iaf i en box som är hyggligt inshimmad så att kugg och pistong meshar rätt. Och det ska de ju vara.

-
Så sant så! En god idé är dock att ta bort den andra tanden på pistongen (Bakifrån sett) för att minimera att kuggen tar i den tanden.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
- Twist
- Sysop
Jupp. Den borde inte ha varit där från början, när TM designade den, och på många pistonger är den inte det heller numera.

Dvs den fösta tanden efter "stopp klossen" längst bak ?
Typ -> http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... -blue.html
/N
Typ -> http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... -blue.html
/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives
- Twist
- Sysop
EDIT: Jag var inte vaken...
Ja, det är den tanden. När sector gear ska gripa tag i pistongen så kommer den snett nerifrån för att möta sista tanden (den stora). Då måste den passera den näst sista och tar i regel i den. Det ser man rätt tydligt på pistonger som gått ett tag utan att man tagit bort näst sista tanden.
Ja, det är den tanden. När sector gear ska gripa tag i pistongen så kommer den snett nerifrån för att möta sista tanden (den stora). Då måste den passera den näst sista och tar i regel i den. Det ser man rätt tydligt på pistonger som gått ett tag utan att man tagit bort näst sista tanden.

Oki
ser att det finns 14 & 15 tands pistonger att välja på, så då skall man välja en 14 tands pistong.
/N
ser att det finns 14 & 15 tands pistonger att välja på, så då skall man välja en 14 tands pistong.
/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives
-
- Twist
- Sysop
Det stämmer bra det. 15-tands är för de förlängda boxarna till tex SR25 och L85.

Fast förlängda boxar har 18 tändade pistonger? I alla fall alla sr25 o m14 som jag öppnat...
De svider när jag kissar.