Skillnaden med olika mm på buchings

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Skillnaden med olika mm på buchings

Inlägg av Twist »

Ja, kullager fungerar bra med den setuppen. Man ska bara vara medveten om att kullager är svårare att shimma och att vinsten faktiskt är ganska liten. Det i kombination med att kullager alltid innebär en viss extra risk för generalras gör att jag brukar avråda folk som inte är vana vid att mecka, och tycker att det är roligt att göra det, från att byta till kullager.

Solida lager kan i princip inte gå sönder. Kullager kan göra det och när det händer går man en massa små kulor i hela boxen som i värsta fall leder till fullständig kuggsallad. Det sker inte ofta men man bör vara medveten om det och ta med det i beräkningarna.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

peterpan

Inlägg av peterpan »

Jag vill ju göra min g36c så stabil som möjligt så då kanske det blir utan pga grejen med kulagrets kulor rullar ut i gearboxen ibland.
EDIT: Alltså bara metal utan kulager.

G-Enis

Inlägg av G-Enis »

Alltså har du redan metall-lager så duger ju det. Om man har nylon lager kanske man ska fundera på att byta ut.

peterpan

Inlägg av peterpan »

Jag har bara dom som man får på några som är plastiga och ser dåliga ut.
Ps: Ställde in min hop up för någon dag sen men har glömt att fråga men iaf jag sköt somagt lite och då brukar det lukta lite batteri eller hur man nu ska förklara doften om man luktar under pistol greppet vid motorn men nu har den gjort det sen igår men den funkar som smort och jag har inte batteriet i heller.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det är sannolikt bara doften av "ampereoxid", som vissa elektroniknördar kallar det. I tillverkningsprocessen används en del kemikalier och rester av dem förångas när ny elektronik används och blir varm i början.

Dina lager/bussningar är nylon och bör bytas.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

peterpan

Inlägg av peterpan »

Okej jag började tro att motorn var utbränd eller liknande pooh. :D
Men okej jag skaffar några metall buchings när jag mätt mina som redan är på.
Tack för all hjälp!
Mvh

Skriv svar