ak sniper?
Re: ak sniper?
Åh, jag vet, jag menade till Kocken146 i inlägget ovan ditt!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Nämensedär, that makes sense aswell! My bad! 
Fördelen med airsoft är ju att det går att bygga huuuur konstiga vapen som helst och få det att fungera bra.
Så känner nån för att bygga denna där tacticoollol-bössan så kräver det ju bara lite mek
Det är ju inte alla som försöker efterlikna verkligheten när de spelar!
//BG

Fördelen med airsoft är ju att det går att bygga huuuur konstiga vapen som helst och få det att fungera bra.
Så känner nån för att bygga denna där tacticoollol-bössan så kräver det ju bara lite mek

Det är ju inte alla som försöker efterlikna verkligheten när de spelar!
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
-
Har insett att den inte är så svårt att bygga en sånhär ^^
fundering jag nyss fick: går det att få det till en vettig boltsniper? finns det ens någon ak-bas man skulle kunna få att vara bolt-action?
fundering jag nyss fick: går det att få det till en vettig boltsniper? finns det ens någon ak-bas man skulle kunna få att vara bolt-action?
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
Köp en billig kines bolt sniper + en AK.
Plocka delar.
Win!

//BG
Plocka delar.
Win!

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
Det finns väl någon typ A&K SVD - eller Dragunov eller vad den nu heter, ryssofili är inte min grej - som är bolt action?
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Men suck...
Låt folk spela med vad de vill. Passar det inte så åk på reglerade spel. Eller stanna hemma hos mamma och klä ut dig till ryss där i stället.
Låt folk spela med vad de vill. Passar det inte så åk på reglerade spel. Eller stanna hemma hos mamma och klä ut dig till ryss där i stället.
Lgt. Skalptagare
Rumänerna tycker det är skoj att bygga skarpskyttevapen på Kalshnikovs som grund, denna är läcker..
ROMAK 2

PSL

ROMAK 2

PSL

Nu är jag ingen expert på riktiga vapen... Men borde inte AK vara en urusel plattform att bygga sniper på? Tänkte mest på att pipan wobblar och svänger som ett träd i en orkan när man skjuter.....
-Skickat från min brödrost-
I videon som länkades är det enda som skapats av Mikhail Kalashnikov receivern, pipan är ju antagligen ren custom. I varje fall brukar pojkarna på den tv-serien göra så.
Men ja, man bygger inte riktigt snipergevär på ak. Det är viltigt i sammanhanget att ryssarna inte riktigt kört på amerikansk modell vad gäller sniper, vilket jag förklarade i ett tidigare inlägg. Det är först i modern tid man börjat med det, och till detta har de rena skarpskyttegevär likt sv98, utländska så som accuracy international och så vidare.
Dragunoven funkar ju klart som sniper men även den togs fram för designated marksmanbruk. Hela den taktiska doktrinen fram till någon gång under afghanistandebaclet var, spetsnazsabotörer exkluderade, i stort motoriserat infanteri som inte rörde sig längre bort än ca 200 meter från fordonen.
Något förenklat, givetvis...
Men ja, man bygger inte riktigt snipergevär på ak. Det är viltigt i sammanhanget att ryssarna inte riktigt kört på amerikansk modell vad gäller sniper, vilket jag förklarade i ett tidigare inlägg. Det är först i modern tid man börjat med det, och till detta har de rena skarpskyttegevär likt sv98, utländska så som accuracy international och så vidare.
Dragunoven funkar ju klart som sniper men även den togs fram för designated marksmanbruk. Hela den taktiska doktrinen fram till någon gång under afghanistandebaclet var, spetsnazsabotörer exkluderade, i stort motoriserat infanteri som inte rörde sig längre bort än ca 200 meter från fordonen.
Något förenklat, givetvis...
И если в поход cтрана позовет
Finns nog inte en pipa i världen som inte rör på sej när man skjuter med den dock.. AK'n kanske inte har världens bästa träffsäkerhet på riktigt långa avstånd, men det har med tolleranser att göra, inte att pipan råkar röra på sej. Det gör den på en m4 också.