bullpup

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
KaXXeN

Re: bullpup

Inlägg av KaXXeN »

F2000 vid meck biten är så oerhört enkel o kräver endast 1 stjärnmejsel och lite egentillverkar styrka.

1. tryck ut en spärr o dra av hela uppern/pipan som kommer av med hopup o rubbet.
2. sen tar man bort gummibiten därbak och så skruvar man loss bakdelen under gummit på bössan.
3. trycker ut hela gearboxen.
4. man har ni tillgång till allt.

Man har lätt isär en F2000 utan några krångel på 1-2 minuter om ens 2 minuter.

Vill man ändra fps/ms på den gör man det simpelt genom att ta bort gummiplattan och skruva ihop fjädern eller släppa ut den, dvs ställbar hastighet på den.
Vill man byta fjäder så skruvar man bara ut den och sätter in en ny fjäder.
För att hålla på med detta krävs en plattmejsel och insexnyckel

Nackdel är att gearboxen gör så att man inte kan få vilka magasin somhelst men efter en lätt mod på magasinen så passar det utmärkt. Gearboxen är en V6 men interna delar är detsamma som v2 t ex

Fördelar:
lättmekad
lång innerpipa 430mm för att kort vapen.
båda för vänster/högerhänta folk

Nackdelar:
magasinen
tyvärr kan vatten komma in lätt vid motorn men efter en enkel mod är det fixat.

KingPanda

Inlägg av KingPanda »

Bloodneed skrev:...ja om du inte vill ha armys piss85(inte säker på modellnamnet) har ägt både icsl85 och g&g's och de är verkligen bra.
Vilken av ics och g&g skulle du rekommendera ? Fördelar/nackdelar
Skulle regn kunna ställa till det i och med att man kan se gearboxen utifrån ?

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

som följande, är ingen expert men har ju bildat min egen uppfattning

rent externt : ics utan tvenkan ..kännes mycket robust och gedigen, bra metal och plasten känns gedigen!
även och g&g följer tätt efter så är ics på denna punkt mitt val

håller den?: jag kan säga som följande att jag klarat både regn lerpölar och snö med ics:en g&g kan jag inte gå i god för då jag endast hade den den sista månaden av min britt karriär (ja asså mtp kom och jag fick inte tag i det=quit by proxy)

Icsens nackdel från min sida sätt var att den inte var kompaktibel med railen som senare kom (krävde lite modifikation)
CTR EP3 Championship White, nuff said

p33krN

Inlägg av p33krN »

Om du är ute efter mest bang for the buck på en bullpup så är det nog en AUG som gäller. Antingen ny JG eller en begagnad CA eller TM, man brukar kunna hitta ganska så många begagnade.

ohman

Inlägg av ohman »

Ett tips är att Taiwangun har fått in den snyggaste AUGen (i mitt tycke) som någonsin tillverkats! Och du ser definitivt lite egen ut med den :)

http://www.taiwangun.com/electric_air_s ... _jg_1.html
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Min TM Famas F1 gjorde sitt när jag körde med den. Jag hade kul med den och den hade bra rps, även om den kanske sköt lite löst.

Famas är lätt att sikta med och skön. Men uppgraderingsmöjligheterna är inte direkt "top notch" vet att man kunde byta ut fronten till en granatkastare och att man kan få på en rail adapter på toppen men det är typ det. Den knarrar som en gammal träbåt och är låg kvalitets plast. Stöden var helt värdelösa tyckte jag så dom plockade jag bort nästan med en gång och önskar jag köpt den andra varianten istället utan stöd och det coola handskyddet. Men jag var nöjd med den på den tiden. När det kommer till insidan så är den ett rent helvete. Tror kanske en del sett min tråd om den. Men för att komma åt hopuppen som är mitt problem nu så måste man i stort sett plocka isär den in till sista skruv. Den är verkligen hemsk att greja invändigt med. Att spela med är den helt ok, förutom all knarrande plast så tror jag nog att den är rätt bra kvalite ändå, jag minns inte exakt hur många år jag hade den, men jag skötte inte om den bra och jag var inte försiktig med den heller. Till slut efter 4-5år brakade den ihop. Vet inte vad felet var, dåligt omskött förmodligen. Men nu skjuter gearboxen igen så jag vet inte vad felet var.

Men med tanke på hur ***** jobbig den är att greja invändigt med och hur lite externa alternativ man har så skulle jag inte rekommendera den. Vet ej om cybergun eller g&g går att plocka isär lättare. Det har ju gått frammåt med åren och tror inte ens TM Famas finns att köpa längre. Men det är grymt jobbigt att plocka isär hela bössan förutom gearboxen för att komma åt gummit i hopuppen, och det är inte bara en skruv. Men känner man att man verkligen gillar bössan, som jag gjorde då. Så är den ett helt ok val. Önskar dock att jag vetat om insidan när jag köpte den.

KingPanda

Inlägg av KingPanda »

Bloodneed skrev:som följande, är ingen expert men har ju bildat min egen uppfattning

rent externt : ics utan tvenkan ..kännes mycket robust och gedigen, bra metal och plasten känns gedigen!
även och g&g följer tätt efter så är ics på denna punkt mitt val

håller den?: jag kan säga som följande att jag klarat både regn lerpölar och snö med ics:en g&g kan jag inte gå i god för då jag endast hade den den sista månaden av min britt karriär (ja asså mtp kom och jag fick inte tag i det=quit by proxy)

Icsens nackdel från min sida sätt var att den inte var kompaktibel med railen som senare kom (krävde lite modifikation)
Ok!
Hur var blowbacken på g&g ? Bidrog den med häftig känsla eller är det mest en del som kan gå sönder ?
Susat scope går väl att montera på ics ?

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Blowback demonterad direkt, den var inte bra. Susat glider på bra ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

KingPanda

Inlägg av KingPanda »

Okej, ännu en fråga angående L85...
Syns kablar och annat invändigt tydligt ?

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Svar nej.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Skriv svar