Val Av M4
Re: Val Av M4
Sãkerligen samma delar internet förutom att den har längre pipa.
Tack för alla svar! Blir nog en Pj M4A1 eller något liknande av Pj 

-
Bara en grej: Sätt lite tejp längst bak i magwellen (silvertejp helst) så sitter maggen bättre. Annars så glappar de en hel del. Men lite tejp är det värt för en så pass bra bössa.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Whinepost begins:
Kan passa på och dela med mig av mitt skräckexempel av en P&J (A&K) M4A1..
Fick hem den med sprucken cranestock och batteri med avslitna kablar.
Fire selectorn kärvar rejält, inga "klick" i olika lägen.
Den matade var 5e skott på semi med medföljande hicap/Dboys mag/TM mag. Inte alls på auto. (Green Devil kulor)
Bytte hop-hus och nozzle och fick till matningen.
Magasinen glappar dock hejdlöst mycket i magwellen. 2 varv eltejp runt maggen och velcro i magwellen så sitter de kvar..
Efter ~100 skott (Ställa in hop + RP sikte) så rasade gearboxen.
Spurgearen hade tappat sin axel så den gled ur och kuggen ställde sig på tvären i gearboxen.
Kass pistong, sectorgear och ett par bussningar som följd.
Andra gången jag använde charginghandel för att titta på hoppen så följde hela kalaset med ut.
Trasig "bolt plåt" fjäder och handtag som följd.
Det sitter "m130" fjäder (chronade 146m/s med 0.20 i en AK) samt Oportat bore-up cylinderpaket i när den kommer... Med 363mm pipa ?!?!?!
Gearboxen har nog konstiga dimensioner för alla nya prylar jag stoppar i passar "sådär" och/eller pajar rätt omgående.
Bearings som pajat (+ att de måste shimmas galet mycket), kuggset som inte meshar, tappetplates som inte passar etc...
Är så less på skitbössan så jag har säkert glömt nåt.
Min rekommendation. Köp Dboys. Kan de göra AK's kan de säkert göra M4or å..
Men jag är inte bitter
End of whinepost
//BG
Kan passa på och dela med mig av mitt skräckexempel av en P&J (A&K) M4A1..
Fick hem den med sprucken cranestock och batteri med avslitna kablar.
Fire selectorn kärvar rejält, inga "klick" i olika lägen.
Den matade var 5e skott på semi med medföljande hicap/Dboys mag/TM mag. Inte alls på auto. (Green Devil kulor)
Bytte hop-hus och nozzle och fick till matningen.
Magasinen glappar dock hejdlöst mycket i magwellen. 2 varv eltejp runt maggen och velcro i magwellen så sitter de kvar..
Efter ~100 skott (Ställa in hop + RP sikte) så rasade gearboxen.
Spurgearen hade tappat sin axel så den gled ur och kuggen ställde sig på tvären i gearboxen.
Kass pistong, sectorgear och ett par bussningar som följd.
Andra gången jag använde charginghandel för att titta på hoppen så följde hela kalaset med ut.
Trasig "bolt plåt" fjäder och handtag som följd.
Det sitter "m130" fjäder (chronade 146m/s med 0.20 i en AK) samt Oportat bore-up cylinderpaket i när den kommer... Med 363mm pipa ?!?!?!
Gearboxen har nog konstiga dimensioner för alla nya prylar jag stoppar i passar "sådär" och/eller pajar rätt omgående.
Bearings som pajat (+ att de måste shimmas galet mycket), kuggset som inte meshar, tappetplates som inte passar etc...
Är så less på skitbössan så jag har säkert glömt nåt.
Min rekommendation. Köp Dboys. Kan de göra AK's kan de säkert göra M4or å..
Men jag är inte bitter

End of whinepost
//BG
Senast redigerad av 1 BlackGoat, redigerad totalt 0 gånger.
Blackgoat_m10 på instagram.
-
Jävlig otur du hade där måste jag säga. Charinghandeln brukar jag sitta och leka med. Har inte pajat. Matar bra om man sätter tejp där bak i magwellen. Cranestocken jag fick var det inget fel på, inte heller batteriet som ger en fin lagom rof.
BlackGoat: Väligt synd att läsa. Men all kritik är välkommen från min sida.
Synd bara att det inte finns en Svensk återförsäljare på Pj M4A1? Är dock inte helt säker?
Synd bara att det inte finns en Svensk återförsäljare på Pj M4A1? Är dock inte helt säker?
-
PJ är liksom taiwanguns egna märke det är bara dom som har det. Dock har jag att röda stjärnan har pjmagasin
Röda stjärnan plockar in väldigt mycket från Taiwangun så de har en del P&J bössor ibland, verkar dock bara vara SR25 i nuläget.
P&J är ju A&K i grunden men som pimpats upp en aning för TWG att sälja.
Ett tillägg på whineposten.
En G&P-box lirar inge bra i kroppen nu när jag testat. Det passar inte med original hop-huset, eller med Guarders dito..
Som jag skrev innan. Köp Dboys om du vill ha en billig bössa som funkar.
Jag litar bra mycket mer på dem efter 2st klockrena AK74or än detta ...
Lycka till oavsett vad du väljer!
//BG
P&J är ju A&K i grunden men som pimpats upp en aning för TWG att sälja.
Ett tillägg på whineposten.
En G&P-box lirar inge bra i kroppen nu när jag testat. Det passar inte med original hop-huset, eller med Guarders dito..
Som jag skrev innan. Köp Dboys om du vill ha en billig bössa som funkar.
Jag litar bra mycket mer på dem efter 2st klockrena AK74or än detta ...
Lycka till oavsett vad du väljer!
//BG
Blackgoat_m10 på instagram.
-
Känns ju konstigt att din funkade så dåligt när taiwangun kollar igenom alla grejer innan de skickar dom. Aja, min kompis pjbössa har funkat bra hittils
mja, konstigt och konstigt ..finns många faktorer till att bössan skulle kunnat börja strula även efter den har testats . Har även jag dock hört att pj ska vara bra överlag! 

CTR EP3 Championship White, nuff said