Håller RS-sikten för kulträffar på linsen?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
nox_umbra

Re: Håller RS-sikten för kulträffar på linsen?

Inlägg av nox_umbra »

får jag vara med och kasta pajer? :D

Jag kan iallafall tillägga till diskussionen att Leupold VX-I siktet jag har haft klarade en direkt träff på glaset från 5-8 meter med en 110m bössa 0,25g kulor.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Achilles

Inlägg av Achilles »

Jo som jag säger, riktiga sikten klarar en träff utan problem.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Achillies...

Det tror jag inte en sekund på... Att en bit glas, oavsett kvalitet eller inte, klarar sig obemärkt ifrån en direktträff av ett airsoftvapen handlar nog mer om tur än nått annat.

Jag har sett både det ena och det andra siktet gå i kras pga olyckliga träffar.

Så innan du har genomfört empiriska tester så kanske du inte ska göra sådanna uttalanden.

viqs

Inlägg av viqs »

Jag tror att trådskaparen känner till min bakgrund och litar på att jag vet vad jag pratar om dock.
På vilket sätt är din bakgrund relevant i det här sammanhanget? Du har legat inne på KJ? Och du känner till min bakgrund och bedömmer då att jag inte vet vad jag talar om?

När man köper t ex Leupold, så händer inte sånt där. Valuta för pengarna, visst. Men QCn verkar onekligen brista... Visst att det går att sätta på en as-bössa, men när han ändå vill lägga en slant så argumenterar du ändå för en undermålig produkt?
I popped the included battery into the scope, turned on the illumination, and looked down the scope. The reticle inside was crooked! I checked and re-checked. Yep, it was crooked. Opticsplanet was great, and I sent it back to them. The replacement was ALSO on backorder. It came about a week later. I opened it up, the reticle was straight, but THE WINDAGE AND ELEVATION KNOBS WERE MIXED UP!!! They actually put them in the wrong spot! Luckily I figured out how to switch them. But seriously, the scope is a nice value, but the quality control needs double checked at the factory.
Pulled it out of the box and first impressions where good. Until I saw that the windage and elevation knobs looked crooked as if they were mounted wrong or took a few serious wacks. The batter was a mega pain in the neck to get in there and screw the cover shut then it didn't even illuminate. So now its basically a standard scope with jacked up knobs. Unless this is for a cheap BB gun or air rifle, spend the money and get something better.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Achilles

Inlägg av Achilles »

Lösryckta citat oucch. Förövrigt har jag aldrig kommenterat din bakgrund viqs, mitt inlägg handlade om att jag och Acepalm är bekanta.

Du kan ju testa och skjuta sönder en bilruta, eller en tv skärm då Kether, dom är väl gjorda av glas?
Känns som att vissa väldigt gärna vill överskatta kraften i en airsoftkula. Kanske känns mer RS då...

Whatever...

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Som sagt, vi pratar sikten här... Inte nått annat.

Jag har sett många olika sikten, både kvalitet och kopior och lågbudget märken gå sönder av olyckliga kulträffar.

Att du inte har sett det gör inte ditt uttalande om att riktiga sikten tål airsoftkulor på något sätt sant. Sen får du vara hur mycket jägarsoldat du vill.
Jag har lirat airsoft i 12 år och det är airsoft som Acepalm frågar om.

Robe

Inlägg av Robe »

Folk har fått sina rutor sönderskjutna på diverse spel (både med glaskulor och även vanliga i plast).

Jag hade monterat en lexanskiva framför siktet. Better safe then sorry.

Achilles

Inlägg av Achilles »

Jasså vi pratar endast sikten nu.

Tyckte precis du skrev och jag citerar " Att en bit glas, oavsett kvalitet eller inte, klarar sig obemärkt ifrån en direktträff av ett airsoftvapen handlar nog mer om tur än nått annat. "

Spelar dock ingen roll, jag har två airsoftvapen med leaperssikten och dom är inte särskilt mycket sämre kvalitet än de betydligt dyrare som sitter monterade på jaktvapnen på väggen.

Jag är villig att slå vad med dig Kether, om du lyckas skjuta sönder mitt sikte med ditt airsoftvapen med vanliga airsoftkulor på 5 meters håll får du inte bara nöjet att bevisa mig fel, du kan också få tusen spänn. Om du inte lyckas tar jag gärna emot en tusenlapp.

Om det behövs tur för att siktet ska hålla så har du ju goda odds att tjäna en slant.

Stag

Inlägg av Stag »

Känns som att du tar allt lite väl personligt Achilles. Lugna pajer, så kan det nog komma fram något vettigt ur det.

Jag har fått en leapers-lins pangad av en airsoft-kula, men också en Aimpoint-lins. Båda RS. En kina-Eotech gick samma öde till mötes, och en kina-docter likaså. Det har inte att göra med om det är RS eller inte. Det har att göra med många faktorer som påverkar glaset och kulan. Allt ifrån kulhastighet till temperatur. Under rätt förusättningar säger det krash.

I min erfarenhet är det enklaste att göra en lexan-lins att skydda siktet med. Det går alltid att göra på ett eller annat sätt, gäller bara att vara kreativ.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Achilles

Inlägg av Achilles »

Haha Stag, ja jag kanske inte har min bästa dag :evil:

Sätt en lexanlins framför så bryts ljuset fel och siktet blir oanvändbart. Känns meningslöst att köpa ett sikte för 3-4000kr
för att sedan placera en lexanbit för 5kr framför.

Skriv svar