Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
skarpskytten

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av skarpskytten »

Jag tycker att inc 101 extreme 0,25 funkar hyfsat, men jag upplever precisionen som mycket bättre med green devil 0,28 (i ett gevär som chronar 117 med 0,20)

Nitisk

Re: Sv: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Nitisk »

Ok, tror jag fortsätter hålla mig till Green Devil då.
Tack för svaret. :-)

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Tog hem en burk King Arms 0.40 nyss och är mycket nöjd med dessa, absolut noll luftbubblor och skjuter även väldigt konsekvent. Körde en burk Madbull 0.43 samt 0.40 tidigare och dessa var i princip allihopa fulla av luftbubblor och hade väldigt många kulor som åkte iväg på eget uppdrag vilket är helt oacceptabelt i ett snipervapen. Lär fortsätta med KA .40 framöver.

Till vanliga vapen med vanliga trim står jag dock fast vid Green Devil, Bioval eller BBBastard.

EDIT.

Lirade första spelet med KA 0.40 i helgen och de presterade hur bra som helst, sköt 13 skott under hela spelet och inga avstickare eller på annat vis problematiska skott. Sedan har jag väl skjutit upp ett 100-tal hemma totalt sett och även de har presterat som beskrivet.

Rekommenderar King Arms 0.40g
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Köpte en påse Green devil för att testa (what the fuss was all about) laddade ett mag till KWA m4an som har varit kinkig med matningen då med guarder och jbu kulor. Sköt helt perfekt! Green devil is the shit! Lite dyra att stoppa i m249an dock 😁.

Setharakthe

Inlägg av Setharakthe »

Måste hålla med om Green devil kulorna har arbetat mig upp från 0.20 och ligger nu på 0.30 och dom funkar bra i alla lägen...

Guarder däremot kommer jag aldrig mer köpa... kom över en påse när det var brist på green devil och vi behövde till ett spel och alla magasin kärvade med dom kulorna. det var då guarder 0.25.

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

VIlken av de här 2 hade ni valt? (Ska användas i en Cyma cm 041j)

Guarder 0.28g

eller

SRC Perfect bb 0.28g?

ohman

Inlägg av ohman »

Guarder har i mitt fall varit varierande kvalitet på just 0.28g några påsar har varit fantastiskt bra, och senast fick jag en som var urkass, kulorna fastnar i magasinen >.<

SRC har funkat jämt i mitt fall, och nu senast testade jag king arms platinum som är i samma klass.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

GulPotatis

Inlägg av GulPotatis »

Okej. Jag funderar på att göra en storbeställning på gunfire.pl. dem har ggunfire rocket BIO, har redan testat deras 0.25or o dem funkar bra. För biokulor är en stor fördel tycker jag :) någon som teatat dem?

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Har för mig att jag såg nån youtube klipp där dom jämförde olika kulor och dom stog sig rätt bra vad jag minns.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

HellfireATM

Inlägg av HellfireATM »

jag har haft väldigt dålig erfarenhet av gunfire's kulor, vissa har varit trasiga redan i förpackning, flera har brustit i pipan och orsakat rejäla stopp...
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

Skriv svar