boreup uppgradering
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: boreup uppgradering
Om du inte drar ur pipan så får du lätt pipstopp och betydligt sämre träffbild. Smörja behöver man inte göra men använder man t.ex. 5-56 när man rengör pipan så fyller det inbyggda smörjmedlet i ojämnheter lite. Vissa har haft framgång med att polera upp pipan med bilvax men man ska vara försiktig med det eftersom det bygger lite.
Snedskurna kuggar är teoretiskt tystare än rakskurna men i praktiken blir det sällan bättre. Helikaler ger ett annorlunda ljud men är svårare att shimma rätt så ofta blir det faktiskt värre än med raksurna. Rätt lite av ljudet kommer dessutom från kuggarna om boxen inte är rejält felshimmad. Motorn står för det mesta.
Med trimmet du har tänkt dig kan Torque up-kuggar göra en del skillnad tillsammans med en starkare motor. Lägre utväxling innebär mindre ansträngt ljud.
Snedskurna kuggar är teoretiskt tystare än rakskurna men i praktiken blir det sällan bättre. Helikaler ger ett annorlunda ljud men är svårare att shimma rätt så ofta blir det faktiskt värre än med raksurna. Rätt lite av ljudet kommer dessutom från kuggarna om boxen inte är rejält felshimmad. Motorn står för det mesta.
Med trimmet du har tänkt dig kan Torque up-kuggar göra en del skillnad tillsammans med en starkare motor. Lägre utväxling innebär mindre ansträngt ljud.

Re: boreup uppgradering + litet annat
(Ändrade lite i rubriken hoppas det är ok & funkar)
Oki
tack för hjälpen.
Då blir det "normala" high Torque Gear av något bra fabrikat, Har hört att SHS är bra saker ?
En Ny motor. Finns det någon "tystare" motor ?
Vill gärna ha så mycket som möjligt ifrån samma tillverkare.
/N
Oki
tack för hjälpen.
Då blir det "normala" high Torque Gear av något bra fabrikat, Har hört att SHS är bra saker ?
En Ny motor. Finns det någon "tystare" motor ?
Vill gärna ha så mycket som möjligt ifrån samma tillverkare.
/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives
- Twist
- Sysop
Ja, SHS är bra skit.
När det gäller motor så är starkare i regel tystare eftersom den blir mindre ansträngd. JG är bra.
Varför vill du ha från samma tillverkare? Det är ingen garanti för passform och passform på interna delar är i regel inte någon issue i vilket fall.
När det gäller motor så är starkare i regel tystare eftersom den blir mindre ansträngd. JG är bra.
Varför vill du ha från samma tillverkare? Det är ingen garanti för passform och passform på interna delar är i regel inte någon issue i vilket fall.

Oki SHS får det bli dessutom är det snygga grejjer.
mest för att jag ville minimera problem.
/N
mest för att jag ville minimera problem.
/N
-
Det som är bra med grejjer från samma tillverkare är stt det blir en orgie av likformighet när det står i en lista, vilket är fint. Jag gillar lika...
Edit: alltså, kolla upp vilka märken som håller måttet och blanda friskt
Edit: alltså, kolla upp vilka märken som håller måttet och blanda friskt

Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Håller med Septi
samt att jag är svag för SHS färger eloxerat eller vad det heter.
I like shiny objects
/N
samt att jag är svag för SHS färger eloxerat eller vad det heter.
I like shiny objects

/N
-
Det är inte insidan som räknas i detta fallet 
Men jag har bara hört positivt om SHS, så det är nog inte helt fel.

Men jag har bara hört positivt om SHS, så det är nog inte helt fel.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
- Twist
- Sysop
Ja, SHS är erkänt bra. När det kommer till pistonger så är det väl Dream Army som leder ligan fortfarande? Med trimmet du tänker dig är det nog en bra idé med en lite tuffare pistong än standard.
Sök lite på hur du tätar box och hopup. Det ger väldigt mycket. För precisionens skull är det gummi och spacer som påverkar mest. Även där borde du kunna hitta en hel del info på forumet.
Sök lite på hur du tätar box och hopup. Det ger väldigt mycket. För precisionens skull är det gummi och spacer som påverkar mest. Även där borde du kunna hitta en hel del info på forumet.

-
Ja, det är vad jag också har läst. När det kommer till val av gummi, så kommer du få huvudvärk. Vissa säger A, andra säger B, vissa säger C, med 30 olika kombinationer. Där får man testa sig fram helt enkelt 
Ang, pistong btw.. Såg denna på Ehobby:Länk. Vet inte om den är bra, men den ser rolig och slitstark ut, dock så finns väl risken att kuggen ger upp om det skulle gå snett.

Ang, pistong btw.. Såg denna på Ehobby:Länk. Vet inte om den är bra, men den ser rolig och slitstark ut, dock så finns väl risken att kuggen ger upp om det skulle gå snett.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Absolut det skall jag göra.
brukar köra guarders gummi har aldrig failat.
såg denna vet inte om det är något att ha men tät lär den nog vara
http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... arbox.html
/N
brukar köra guarders gummi har aldrig failat.
såg denna vet inte om det är något att ha men tät lär den nog vara
http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... arbox.html
/N