50 Cal bygge
Re: 50 Cal bygge
@twist: Vem bryr sig om boxmagskrammel när man kommer med bil?=)
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Förstås inte, men det är ett smidigt system oavsett och 200 kulor per magasin är en bra storlek. En 50 ska inte kunna skjuta mer mellan omladdningar IMO. Vill man ändå ha mer så är P90 helt underbar iom att den matar från toppen. För en gångs skull arbetar gravitationen med istället för emot en.

Hur går det här då?
Hittade två bilder på jobbdatorn. Jag har vänt M249 boxen upp och ned för att innerpipan skulle komma så långt ned som möjligt utan att boxen sticker ut eftersom "huvudpipan" skjuter simfire (därav tändkabel till vänster). Boxen sitter med två skruvar rätt igenom lådan och boxen. Väldigt enkelt. Hopupens avstånd mot boxen justeras med två ställskruvar som ligger an mot innerpipan.
Men det är bara att vända på m249 boxen så kan du centrera innerpipan i "huvudpipan".

/Robin
Hittade två bilder på jobbdatorn. Jag har vänt M249 boxen upp och ned för att innerpipan skulle komma så långt ned som möjligt utan att boxen sticker ut eftersom "huvudpipan" skjuter simfire (därav tändkabel till vänster). Boxen sitter med två skruvar rätt igenom lådan och boxen. Väldigt enkelt. Hopupens avstånd mot boxen justeras med två ställskruvar som ligger an mot innerpipan.
Men det är bara att vända på m249 boxen så kan du centrera innerpipan i "huvudpipan".

/Robin
Liggermycket på is.
m249 inhandlad. daytonakit på g.
Dock hittar inte arbetskamraten sin 50cal. Ja true story....det är en virrig kille med sjukt mycket skrot och förråd.
Den dyker nog upp. Annars blir det en daytona m249 sålänge.
m249 inhandlad. daytonakit på g.
Dock hittar inte arbetskamraten sin 50cal. Ja true story....det är en virrig kille med sjukt mycket skrot och förråd.
Den dyker nog upp. Annars blir det en daytona m249 sålänge.
Lägg gärna upp fler bilder och tipps på lösningar. Jag är sjukt sugen på ett m1919 bygge med m249 box.
Känns bättre å ta det är än i en ny tråd.. Är det någon som har/kan fixa detaljerad ritning/mått på denna skapelse? Hittar bara plottriga halvdana ritningar utan alla mått på google
Då jag har en 50cal på g så tänkte jag fråga dig Robe, Vart hittar man det apgrymma fästet ni har?
Är det hemmabygge eller köpte du RS?
Måste lösa nån vettig lösning till bilen.
Är det hemmabygge eller köpte du RS?
Måste lösa nån vettig lösning till bilen.
Hej!
Fästet har jag CADat och byggt själv. Det är en replika på MK93 mountet. Ett enklare mount är MK64. Jag googlade och fick fram de mesta måtten. Man kan ju göra det ännu enklare för sig och bygga med en sån där tapp.

/Robin
Fästet har jag CADat och byggt själv. Det är en replika på MK93 mountet. Ett enklare mount är MK64. Jag googlade och fick fram de mesta måtten. Man kan ju göra det ännu enklare för sig och bygga med en sån där tapp.

/Robin
Hatar dig.....avis om inte annat!
Nej men seriöst, vackert bygge. Hur menar du med vanlig tapp?
Nej men seriöst, vackert bygge. Hur menar du med vanlig tapp?

Pintle mount tänkte jag på. Du behöver ju inte göra en konisk tapp, det är mer designen jag syftade på

Ligger just nu ett par st på eBay för 55+11 USD, WW shipping.