Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Cpt-Colt
Inlägg: 17
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:34 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Cpt-Colt »

Jag låter bara Green Devil rulla genom mina pipor på PTWerna. Har 6.00 pipa på ena och aldrig fått pipstopp där. ^^
Olika vikter som 0.20 till 0.28 kör jag med. Lite dyrare kanske men så mycket bättre än de andra jag jag haft.
Körde förut med JBU och dom funkade väl helt ok. Men när jag senare gick över helt till PTW så kör jag endast Green Devil.
Tiocfaidh ár lá!
Mina affärsredovisningar
JTF-S Engineer

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Taint »

likt viqs så rullar enbart src .25 och greendevil (olika vikter) genom mina ptwer.
I aps-2 Har jag testat en hel del olika kulor, bästa har varit guarder .43, omöjliga att se (på både gott och ont) och bra prestanda. Däremot är deras .40 VÄLDIGT varierande, av en näve kulor har säkert 4 av 10 gjutskarvar eller någon defekt, de utan defekter går riktigt bra medans de andra.. ja, tänk själv!

Guarder, jbu och gfc-rockets funkar inte alls i någon av mina ptwer / magasin till dessa. Den sistnämnda fastnar även i mina pistolmagg (hi-capa / usp compact) funkar dock kanon till Tornado-granater.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Schultz »

Med 130-cylle så har jag upplevt att PTW klyver Guearders kulor på auto, men funkar fint med semi.

Green Devil är mina favoriter, funkar toppen i precis alla bössor jag testat dem i.
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Krille »

Bio: green devil som redan är nämnt ett par gånger. Även testat JBU bio ifrån vapenbutiken. Dessa har jag inte haft några problem alls med.

Icke bio: kört på SRC de gångerna jag kört "vanliga".
Frysens blasters matade dock inte alls bra..

Samtliga kulmãrken har jag testat i 0.25

För semi/bolt: kört guarder 0.36/0.40/0.42 i min pdi 6.01 pipa 554mm utan några problem alls.

Robin040
Inlägg: 39
Blev medlem: tis maj 08, 2012 11:22 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Robin040 »

Green Devil!!! :mrgreen:

Finns inga bättre kulor enligt mig!
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

GregerAAR
Inlägg: 5
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:30 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av GregerAAR »

Helix skrev:kulor finns det ju en uppsjö av, mina erfarenheter är dock

excel/Devil, matar riktigt KASST i allt jag spelat med... 0.20-0.40 även dålig träffbild
Också hört att dom krånglar med KWA mac 11. Så ytterligare en anledning att strunta i dom.

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av maximillian »

Körde alltid JBU 0,25-0.28 i både min M4, M249 samt TM glock ända fram tills dess att dom bytte "påse", då funkade dom inte i nån bössa/picka, främst kass träffbild och strul med matningnen....

Bytte till Green Devil 0,28 och är en happy camper igen ( G&G GF85, samma Para och Glock) :)

bargus
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av bargus »

Jag har alltid kört på green devil, framför allt för att dom är lättast att få tag på om man spelar i VSAF, men nu efter att ha provat lite annat (frysens blaster som skapar pipstopp och går åt alla håll jämförelsevis och nån annan skit som jag inte kommer ihåg vad det hette) så tror jag att jag håller mig till green devil :3 har kört 0.20 för cqb och pistol, funkar prima, 0.25 och 0.28 för medeltrim och det fungerar också ruskigt bra. man behöver typ inte precpipa om man kör green devil :3 sen har jag kört .30 i min semi (158m/s), vilket är lite för lätt men det går att träffa folk på runt 80 meter med dem, så jag är rätt nöjd (enda andra jag har att jämföra med i den är dock green devil .25 vilket var på tok för lätt! gick bara runt 60-70m med en spridning som blev helt förfärlig)
Det är svårt när det är svårt..

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Frost »

SRC 0,25 och 0,28. Tycker dom funkar bäst. Aldrig haft problem med dom förutom att dom en gång var slut på RSM... :P

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av NonEx »

Kan nån länka till dessa Green Devil man hör så mycket om. Devil och Green Devil är inte samma sak eller ?

Skriv svar