Bästa instegs-AR15?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Skepparn

Re: Bästa instegs-AR15?

Inlägg av Skepparn »

Chronade en sån där P&J ur lådan häromdagen, 144ms med 0,20 (:

Möjligtvis lite i överkant, om man ska vara petig
Jobbar på Röda Stjärnan

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Min P&J M4A1 som jag fick hem Chronade 143m/s.. Visade sig att det satt ett oportat bore up cylinderpaket.. och 363mm innerpipa.. En kombination som för mig var lite skum...
(Sämsta jävla bössa jag varit med om förövrigt. Alla originaldelar havererade en efter en innan jag ens hann ta ut den i spel. Matade inte alls etc etc. Måndags-ex deluxe <3 )

Dumpande skiten och gick över til Cyma M14, nu e jag lite gladare i min US gear igen ;)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Hmm, får se hur det blir om jag ska nån gång reparera/uppgradera min P&J-bössa då.

Om det är gearboxen som är det enda som är offspec så borde det väl bara vara att köpa ett nytt gearboxskal för 100kr.

Stygge

Inlägg av Stygge »

ICS har som nämns lite udda mått och gängor och dessutom en egen lösning på kolvröret. Iaf tidigare ICS har en något grundare profil på gängorna till B-nutt så "vanliga" fronter kan vara lite bök att montera. Egentligen inget problem om man inte vill få på ett FF-RAS eller dyl som kräver annat än std fästet.

Det finns vad jag vet 2 lösningar på recievers, de man viker runt främre sprinten och de man drar av framåt. De man viker gillar inte boxar utan "fönstret" baktill då öronen på övre recievern inte kommer förbi boxen och bössan går då inte att stänga.
Tror dock just viklösningen är rätt sällsynt idag, iaf på nyare bössor.

Sen finns ju eländet med den delade hopupen, även detta tror jag är mer eller mindre övergivet idag. Recievers gjorda för denna går att modda för att ta vanliga hopuphus. Denna delade hopup sitter i ovan nämnda bössor man viker över främre sprinten, vill man behålla just vikfunktionen så funkar inte en vanlig hopup.

Utöver just infästningen mellan recieverhalvorna så sitter själva boxen, handtaget och kolvröret monterade på samma sätt i alla bössor med några få undantag.

Tycker personligen att en M4/16 är lättare att skruva med när det kommer till de externa delarna men när väl boxen ska ur så är en AK helt klart att föredra. Antar det är en smaksak men jag har lite svårt för AK's system med sprintar till precis allting.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Jag har lyckats lösa alla kompatibilitetsproblem så det är inte jätteknepiga grejer det handlar om. En normalbegåvad mekare kan utan problem hantera en P&J.
Lgt. Skalptagare

p33krN

Inlägg av p33krN »

Kim: vad va det som va offspec?

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Tappet plate var så off spec att jag, med ny sådan från deepfire, inte kundre trycka bak nozzeln. Den klämdes i lådan. Selector plate var samma sak. Allt går dock att fixa med lite sandpapper och en fil.

Sen fick jag aldrig Raptor FET att lira med bössan riktigt men det beror antagligen på att flera andra saker är off spec. (Raptor-FET erstätter switch assemblyt helt och styrs av micro brytare som måste kunna träffas av avtryckaren, selectorplate och cut off lever).

Aftermarket hopupen (guarder) fungerar *sådär*. Den läcker lite där någonstans trots att jag gjort min bästa för att täta enligt konstens alla regler. Jag tror det kan bero på vinkeln mellan hus och nozzle. Men åh andra sidan var originalgummit av någon lustig modell jag aldrig sett förut. Kan också vara det.

Bössan är jäkligt kinkig med mag också verkar det som. Har du hittat något som matar bra, p33krN?
Lgt. Skalptagare

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Det är för att magasinsbrunnen typ är större än vanliga. Inte ens hicap magget som följde med sitter och måste tryckas framåt för att mata. Tejp löser dock problemet. Dock så matar pjs lowcap vietnammag bra.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ohman

Inlägg av ohman »

Precis som TwinkleDew skriver, verkar vara genomgående på PJ's M4:or, magasinbrunnen är aningen för stor. På min SPR löste jag det helt enkelt med någon millimeter isoleringstejp i bakkant på magasinbrunnen. Samtliga M4 mag jag testat fungerar nu ypperligt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Kim: jag kör med Cyma 150bulors midcap som också fanns på taiwangun.

http://www.taiwangun.com/magazines/aeg- ... -s-cm.html

Skriv svar