fn herstal p90 aeg uppgradering

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Riddarkrans

Re: fn herstal p90 aeg uppgradering

Inlägg av Riddarkrans »

ohman skrev:Det är värt att montera en 200:- mosfet, det är bara att dessa saknar en del specialfunktioner som de dyrare har. För att uppnå önskad effekt måste du dock löda om kontakterna i gearboxen oavsett prisklass (eller ja, om inte mosfeten ersätter hela trigger assemblyn då :D).

Formen på lipot spelar ingen roll, det viktiga är att den får plats, så köp det batteri som har högst mAh-tal och går in i bössan oavsett om det är en del eller flera.
Tack för svar! Då vet jag!

Riddarkrans

Inlägg av Riddarkrans »

Tack för alla svar!

Jag har nu bytt till prec pipa, bytt gummi och till h-spacer.
Löda mosfet får nog bli på verkstad! Om jag nu tänker skaffa ett fetare lipo batteri också är det kanske lika bra att jag skaffar nya kuggar eller kanske till och med en helt ny gearbox?

ohman

Inlägg av ohman »

Finns ingen anledning att byta kugg/gearbox om de inte fungerar dåligt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Riddarkrans

Inlägg av Riddarkrans »

Är det någon här i stockholmsområdet som har erfarenhet och skulle kunna hjälpa mig med att installera mosfet? Självklart tillkommer ett tack för hjälpen!

Skriv svar