G&P M4 klickar
-
Re: G&P M4 klickar
Du kan testa att endast koppla in motorn och batteriet.
När du håller in avtryckaren så ska motorn snurra.
Problemet är att pistongen har låst sig i bakre läget och i värsta fall så måste du antagligen plocka isär gearbox och rengöra, Alternativt shimma om boxen med när du ändå är igång.
När du håller in avtryckaren så ska motorn snurra.
Problemet är att pistongen har låst sig i bakre läget och i värsta fall så måste du antagligen plocka isär gearbox och rengöra, Alternativt shimma om boxen med när du ändå är igång.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
-
Har redan fixat problemet med att fjädern låste sig. Problemet nu är att bössan fortsätter klicka när jag trycker på avtryckaren. Precis som tidigare skrev så är det som att motorn är för svag, men då borde den knappast ha orkat skjuta dom 2 maggen jag slängde iväg, eller?
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.
Hej
Är bössan "trimmad" eller orginal ?
vilket typ av batteri använder du ? Volt & styrka
Nytt gammalt ?
så här på rak arm låter det som om det är taskigt flås i batteriet.
vad jag vet så har G&P bra motorer. Jag har iallafall aldrig haft problem med dom.
Min Stoner63 kan bli varm och mysig i handtaget efter ett mag i full auto. bara låta det svalna och sedan full rulle igen
/N
Är bössan "trimmad" eller orginal ?
vilket typ av batteri använder du ? Volt & styrka
Nytt gammalt ?
så här på rak arm låter det som om det är taskigt flås i batteriet.
vad jag vet så har G&P bra motorer. Jag har iallafall aldrig haft problem med dom.
Min Stoner63 kan bli varm och mysig i handtaget efter ett mag i full auto. bara låta det svalna och sedan full rulle igen

/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives
Kan va så oxå att om pistongen bara stannar nästan längst bak när du släppt avtryckaren så orkaren inte motorn påbörja rörelse därifrån. Har du starkare batteri o testa med?
Annar ta ut gearbox ut vapnet så kan du iaf lätt se om pistongen är i bakre läge
Annar ta ut gearbox ut vapnet så kan du iaf lätt se om pistongen är i bakre läge
Låter helt klart lika ,som ett par utav mina bössor som hade fått kuggras.
Just det där klickandet...
Just det där klickandet...
Prickskytt
-
Lägger min röst på kasst batteri. Som någon skrev, vad för batteri är det? Ett original batteri på 8.4v eller ett nytt 11.1v LiPo?
-
Batteriet var det inte(Har ett splitter nytt LiPo 7.4)
Det som hade hänt var att pistonghuvudet hade lossnat och snurrat 180 grader =S Hur fan det nu hände är en annan femma.
Med som blir nu är att köpa en extra pistong med nytt pistonghuvud för säkerhetsskull och lite locktight och limma den nuvarande på plats igen =)
Tack så jätte mycket för alla tips, uppskattar det otroligt mycket och det visar hur måna alla är om dom som spelar/börjat spela denna härliga sport =D
Det som hade hänt var att pistonghuvudet hade lossnat och snurrat 180 grader =S Hur fan det nu hände är en annan femma.
Med som blir nu är att köpa en extra pistong med nytt pistonghuvud för säkerhetsskull och lite locktight och limma den nuvarande på plats igen =)
Tack så jätte mycket för alla tips, uppskattar det otroligt mycket och det visar hur måna alla är om dom som spelar/börjat spela denna härliga sport =D
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.
Aha teemu hade rätt då! Haha. Skönt att du hittade felet
ALLTID locktighta skruven till pistonghuvet.