Pistongproblem A&K M249

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Allan_g

Re: Pistongproblem A&K M249

Inlägg av Allan_g »

Efter din beskrivning tror jag fortfarande att detta kan ske pga shiming och att pistongen trycks upp av sector gear så att din pistong får en vinkel som orsakar detta problem.

Kolla på din pistong om du har märken längst bak på själva plasten där metall skenan slutar, där det finns en liten "tand" som sector gear kan ta tag i. Detta skulle då kanske förklaras i att din pistong kommer i vinkel där kuggarna tappar greppet, fångar yttre kant av pistong samtidigt som vinkeln av den gör att din skena har fastnat i cylinder/gearbox. Därav pressas skenat ut mot pistonghuvudet och orsakar det du ser på bilden.

Att den sedan "skenar iväg" eller spinner fritt om jag uppfattat dig rätt är att det sedan inte finns något för sector gear att ta tag i. Problemet dyker upp efter lite provokation och när den är ett faktum spinner dina gears fritt.
Senast redigerad av 1 Allan_g, redigerad totalt 0 gånger.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Pistongproblem A&K M249

Inlägg av Twist »

@Sport

Om hela mekanismen backar snabbt nog (från nästan helt spänd fjäder) slår SG in i pistongen bakifrån. Jag har plockat några pistonger med liknande skador ur min gamla ICS som hade en tendens att låsa sig pga svag motor. När jag släppte fjädern med forward assist blev det så.

Men du har givetvis rätt i att man borde höra om ARL saknades. Jag tänkte mer att den kunde vara skadad och bara släppte taget ibland, när fjädern var som mest spänd. Vild hypotes förstås men skadorna antyder kraft bakifrån.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar