Allmäna frågor gällande gearbox-bygge

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Packe

Re: Allmäna frågor gällande gearbox-bygge

Inlägg av Packe »

Nu ska inte jag lägga mig in i vad du köper allmänt, men vill flicka in på deep fire kuggarna.

Köp inte dem, då efter ett tag börjar övre och undre kuggraden, eller vad man ska kalla det på Spur gearet separera sig. Några trevliga kuggar som jag stött på är Combat Squad som finns på WGC riktigt trevliga och inte farligt dyra, tror dem går på 42$ mycket bättre än dem deep fire jag har.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

+1 på Larseriklindstrom! Många bra tips där. SHS pistong med ståltänder, me like! Kör själv med dem.

Packe: Combat Squad säljer X high tech som sitt eget och sätter en högre prislapp. (De rebrandar inte ens alla saker)
Ebairsoft.com har ett stort sortiment av X high tech som funkar riktigt bra faktiskt. Har kört både kuggset, motorer och pistonger därifrån.
http://www.ebairsoft.com/advanced_searc ... =1&x=0&y=0

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Packe

Inlägg av Packe »

Blackgoat
Det var som fasen, men då vet man ju det, tack för tipset :)
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Cilutan

Inlägg av Cilutan »

Hade inte tänkt på att tyngden i pistonghuvud och pistong ger lägre rof, men det är rätt självklart egentligen xD Urf, gearboxes är en hel vetenskap, men om man inget frågar får man inget veta!

Larseriklindstrom: Mest givande inlägget hittills, stort tack för att du tog dig tid till allt detta! ^^.

Utgånshastigheten vill jag hålla runt 100-120m/s. Dels för att minimera risken att skada motspelare, men också för att jag själv inte tycker att högre utgångshastighet gör speciellt mycket för vapnets precision. Anledningen till att jag vill ha slittåliga grejer är för att en motor med så hög rpm orsakar mycket friktion, det är helt enkelt otroligt mycket rörelse, och då nöts grejerna med tiden ner.

Återigen, tack otroligt mycket för alla svar, det här har varit mer givande än vad jag trodde det skulle bli när jag startade tråden :)
Save it for the simple-minded

Skriv svar