mina boll drar åt höger..

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag bor tyvärr i stockholm. Men att blåsa i bössan ger inte alls samma tryck i hophuset som din cylinder gör sålänge du inte kan blåsa så bollen flyger i 150ms. ;) ett tips jag läst är att lägga geväret upponer lägg en liten pappersbit över hålet där kulorna åker in och skjut. Flyger biten bort så läcker det run nozzle och luften smiter förbi in i hophuset istället för pipan. Nu vet inte jag hur det ser ut i en sniperbössa. Men i en aeg skulle man rent så kunna lägga vattenblandat diskmedel runt tex cylinderhuvudet på utsidan när man kompressionstestar för att se om det uppkommer bubblor. Detta test går förmodligen att göra inför när du ska skjuta oxå. Dock vill man akta elen i en aeg med vatten o såpa.
Om du kan se innerpipan o hopgummit o samtidigt skjuta tex så kan du lägga såpavatten runt gummit oxå o se om det bubblar eller liknande när du trycker av.
Finns kanske mer specifika tips inom airsoft men dessa är de jag kan komma på bara sådär.
Och man kan aldrig veta att man har tätat något ordentligt fast man gjort rätt. Man märker det efter på i detta fall ms eller om du läcksöker. Fast du kan ha gjort rätt så kan minsta felet i material eller annat orsaka läckage. Ett vek eller hål i storlek på ett hårstrå kan eller kommer läcka. Ett klämt hårstrå oxå iof. Har du tätat men det inte är tät får du leta vart och testa o täta igen helt enkelt

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Marcules »

Men om du nu provat allt, varför ställer du frågan? Du framstår som ganska dryg när någon ger ett tips på något och du svarar som du gör.
-:Skogsfrisk:-

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

tilägga testade en sak nyss satte ner lite papper i ytterpipan så d va täppt.. tryckte av d flög ut ordentligt och en bra bit bort... är d bra tätat då?

11 november 2014, 19:29:

för frågan ställdes långt iunnan alla inlägg försöker svara på alla,,,

någon ger tips ? vilka tips har ju testat det mesta redan och dom jag ej testat testar jag ju och uppskattar så nej inte jag som e dryg.. och vadå svarar som jag gör ? hur ska man svara jag försöker svara så detaljerat som jag kan och sen framstår jag som dryg .. men tack för den.. tack så mycket det var verkligen moget..

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Mrmonkeey »

Testa o polera cylindern. Och sen smörja upp den. Jag märkte dessutom enorm skillnad i kompressionstestet efter polering.

Tamaz
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 21, 2012 12:40 pm

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Tamaz »

Jag tycker du ska köpa ny bössa. Du har uppenbarligen gjort allt, och gjort det själv, vilket betyder att det är rätt eftersom du är så noggrann, så jag ser inte hur det kan vara nånting som är fel. Säker på att bössorna inte SKA skjuta lite åt sidan då? Eftersom allt är rätt och den fortfarande skjuter så.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

sindeliax skrev:troligen har stålcyllen lite mera gods och sitter därmed trängre.. tycker du ska ta en titt på en dangerwerx hoparm.. kostar typ 200kr och brukar lösa precis dom problemen du talar om.. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D oj vi kanske ska ha nån smiley till... :o :( ;) :) :lol:

Okej.

smiley använder jag för det ej ska se så stelt ut och man ska låta så sur och tvär men kan sluta med det .

12 november 2014, 15:19:

Tamaz : nej jag köperi ngen ny bössa ja gillar denna för mycket :P får helt enkelt ha det så

ja jag har varit extremt nogran men d betyder inte att något kan bli fel ändå..

den får vara som den är tills nån kollat på den senare framöver...

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Conny81 »

UPDATE!

Nu funkar allt som det ska , kulorna går långt och rakt :)

var dessutom och chronade bössan idag... snacka om skillnad från då jag fick hem den och testade då ( då chrona den bara 117 m/s med 150 fjäder) jag har sen justerat och moddat fram och tillkbaka tätat där det går att täta , hittat bra hopgummi och spacer... från 117 m/s med 150 fjäder till nu 179 ms med 0,20 och 136 ca med 0,40 boll det anser jag vara ganska bra justerat och på en 150 fjäder...

så nu är det dags att testa den i spel :)

Känns gott att fått rätt på den , och framför allt se skillnaden från 117 ms till 179 ms... ( något måste förra ägaren gjort helt galet eftersom den förlorade så pass mycket fart ) men det kan kvitta nu :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av Twist »

Flyttad till Vapen
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

magnus
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jul 10, 2014 11:43 am

Re: mina boll drar åt höger..

Inlägg av magnus »

Hej,

Vad gjorde du på slutet för att det skulle funka?
Har samma problem med en ares amoeba.

Mvh
Magnus

Skriv svar