Starkaste kuggarna - vad välja?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
ohman

Re: Starkaste kuggarna - vad välja?

Inlägg av ohman »

Har hittills bara haft bra erfarenheter av SHS-kugg också. Och med tanke på priset på Siegetech så hinner du gå igenom många uppsättningar SHS-kugg innan du är uppe i samma summa. Däremot kanske du ska kika på varför kuggen går sönder? Kör SHS 300:100 helical gear i min SSR med en M140 utan några som helst problem.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

@Skepparn, hur vet man vilken generation det är på shs kuggen när man ska köpa dom?
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Att se skillnad på dem:
Gen 1 och 3 har grövre tänder på undre tandrad av bevel (den rad som går ihop med spur gear). 1mm på smalaste stället, medan gen2 är 0,8mm.
Gen 1 har kantigare ARL-tänder (eller vad man ska kalla dem) än gen2 och gen3, som båda har likadana.

Olika återförsäljare är olika tydliga med vilken generation som säljs, och det är mycket möjligt att vissa inte gör skillnad på generationerna, så om du inte kan avgöra från bilder rekommenderar jag att du frågar.
Jobbar på Röda Stjärnan

Skriv svar