förklara för mig om "dyrmärken" på airsoft.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Genocide

Re: förklara för mig om "dyrmärken" på airsoft.

Inlägg av Genocide »

Du fokuserar fortfarande på utgångshastighet.

För att öka precision så är fokus på innerpipa, hophus och hopgummi. Du kan trimma hur hårt du vill, men bössorna kommer skjuta skit om du inte fixar med pipa osv.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

ne men skit it! som sagt blir bara dumförklarad. jävla misslyckande att ens be om hjälp. när de bara ska katas för ni vet allt

Genocide

Inlägg av Genocide »

Vem är det som dumförklarar?

Lugna ner dig och läs vad folk skriver istället...

Packe

Inlägg av Packe »

Håller med Genocide, ingen dumförklarar dig. Vi vet inte allt, men om 50 personer tycker en sak kan det vara bra att lyssna på vad de säger i alla fall ;)

Vi rekommenderar bara att man ska fokusera på de bitar som ger mest. Vilket är Hop Up enheten, Hop Up gummit och innerpipan. Då det är de som gör skillnad, du kan ha en bössa som går i 185 m/s som ändå skjuter sämre än en bra fixad 100 m/s bössa.

Utgångshastigheten gör hjälper, men avgör inte.

Det finns flera ställen där en "sluten" cylinder kan läcka, mellan:

Pistonghuvud och cylinder
Cylinder och Cylinderhuvud
Cylinderhuvud och Nozzle
Nozzle och Hop Up gummi
Hop Up gummi och Innerpipa

En "tät" bössa låter ingen extra luft läcka ut på dessa ställen. Så all luft går in i pipan.
Sedan vill man heller inte ha för hårda fjädrar i bössan då det sliter mycket mera på det interna och har du otur så spricker hela gearboxen, och då blir det minst 500 kr om inte mera på det.

Jag skulle trimma till 115-125 men personligen 115 m/s för då har du ett kortare säkerhetsavstånd 5 m ( var bra längesedan jag spelade, men borde vara 5 m) kontra 10 m om du kör 125 m/s.
Sedan så köper du en bra pipa, bra gummi och fixar till din hop up. Då kan du nå 65 m utan större problem och du sliter inte på gearboxen lika mycket heller.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

"när du säger "trimma" vad syftar du på då? m/s eller Rofen? längden? du får vara mer tydlig, men som alla andra har sagt och det jag tror du syftar på är m/s gör inte stor skillnad.

hur gammal är du?" DE e va ja mena med att dumförklara jag bad från första börja om utförlighet, alltså ALLLLLL TRIM "hur gammal e du" mm kata värre...

Genocide

Inlägg av Genocide »

Anledning till varför folk frågar efter din ålder är ditt omogna sätt att skriva på.

Se till att skriva mer ordentligt i framtiden tack.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

BRRayTek

Var vänlig och läs reglerna. - http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =31&t=2542
Var vänlig och för en ordentlig diskussion. Att flippa ut och skriva ovårdat och använda capslock i onödan främjar inte ett gott diskussionsklimat. Allt sådant ses inte med blida ögon av varken andra användare som oss admins och mods som sköter forumet.

Tack på förhand.
Obs... detta är ingen uppmaning eller ett vänligt råd. Detta är en direkt tillsägelse.

I övrigt så känns det som att din fråga är besvarad och att du nu vill ha tips och råd hur man trimmar en bössa på bästa och billigaste sätt. Det finns ett antal trådar om detta redan på forumet. Är du osäker trotts allt så ställ en fråga i lämplig existerande tråd.

ohman

Inlägg av ohman »

Det folk frågar efter är vad du vill trimma. Du kan inte trimma för allt samtidigt om du vill att din bössa ska leva längre än ett mag.

Visst, rent teoretiskt kan du trycka i en M150, täta allting, slänga på high speed kugg, systema magnum motor och ett 11.1V lipo. Bössan skulle antagligen gå som en tok, i 2-5 minuter innan allting rasar.

Ta och tagga ner ett par steg och läs vad folk skriver.

Vill du ha längre räckvidd? Steg ett att titta över din hop up, framförallt vilken typ av gummi och modell på hop du vill ha (r-hop, eller bra standardgummi, h-spacer eller annat?). Efter det titta på en kvalitetspipa för att få konsekvent kulbana. Utgångshastigheten är sekundär i sammanhanget. Vill du öka din utgångshastighet vidare efter hop och pipbyte så är det dags att öppna gearboxen och se till att du inte har luftläckage någonstans. De vanligaste källorna till läckage är pistonghuvud mot cylinder, cylinderhuvud mot cylinder, nozzle mot cylinderhuvud och slutligen hop up-hus/gummi.

Vill du få högre RoF? High speed kugg och high torque motor i kombination brukar ge bra resultat, men begränsar hur hårda fjädrar du kan använda dig av. Hårdare fjäder = lägre eldhastighet. Vill du kunna skjuta både superfort och superhårt titta på ett tryckluftsystem som polarstar t ex.

Osv, osv. Du kan helt enkelt inte bara fråga efter "trim", du behöver fundera på vad du vill trimma. Det finns massor med information om olika sätt här på forumet, en jättebra ide är att spendera lite tid med att läsa igenom vad andra sagt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Låst