Köpte ny motor, koppla in den samma sak. Motorn är det alltså inget fel på.
Hade sedan isär den ner till gearboxen (öppnade alltså inte den). Fortsatte prova om motorn gick runt, samma sak. Tyckte jag märkte att avtryckaren kom i ett annat läge då motorn bestämde sig för att gå runt ett tag. Kan det vara något fel där? Tillslut rök det lite ur gearboxen och jag kopplade loss batteriet.
Ska jag köpa ny gearbox eller är det ens lönt att försöka fixa den? Eller är något annat fel?
Problem med JG AK47 spetsnaz/beta efter pipbyte
-
Re: Problem med JG AK47 spetsnaz/beta efter pipbyte
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Alltså, vänta här lite nu. Går den nya motorn inte ens när du har den löstagen ur gearboxen men inkopplad i elsystemet? Och det börjar ryka ifrån gearboxen med motorn inkopplad i elsystemet men urtagen ur själva boxen?
Då är det ju ganska solklart, du har troll i elsystemet. Antingen är switch assemblyt skadat/dåligt, eller så har du kortslutning någonstans, typ lödningar som släppt eller isolering på kablar som är skadade. Bara att öppna genast och gå igenom hela elsystemet.
Då är det ju ganska solklart, du har troll i elsystemet. Antingen är switch assemblyt skadat/dåligt, eller så har du kortslutning någonstans, typ lödningar som släppt eller isolering på kablar som är skadade. Bara att öppna genast och gå igenom hela elsystemet.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
-
Ja jo, jag får det också till el-systemet. Och de sa killen som sålde motorn till mig också (skulle kunna lämna tillbaka den om det inte var motorn som var felet).
Saken är den att jag vågar INTE öppna boxen själv. Men jag har en polare som kan lite mer och som dessutom är elektriker. Så han ska kolla in den.
Saken är den att jag vågar INTE öppna boxen själv. Men jag har en polare som kan lite mer och som dessutom är elektriker. Så han ska kolla in den.
Mina affärsredovisningar