Det är garanterat att släden halkar av, men jag tror möjligen att det är cut of lever som orsakar detta.
På min om man tittar (med öppen box) hur trigger drar släden finns det egentligen ingen anledning att denna skulle släppa, och efter byte av original till Dream Army trigger når denna fysiskt längre upp på släden än originalet.
Imorgon skall jag titta närmare på om min auto läge orsakar att släden släpper och bekräfta/avfärda misstanken om cut of lever.
Det blir antagligen att ta reda på vilka mått jag behöver justera på cut of lever för att detta skall lösa sig. Alternativt modifiera och blockera fysiskt för att förhindra avbrottet.
Editerat: Jag har liknande beteende som på din Ares. Problemet med min är att den alltid klickar på semi när man trycker en gång och håller trigger i botten. I mitt fall händer detta alltid vid samma fysiska läge av trigger. Detta avhjälps med att försiktigt inte trycka hela vägen i botten och då cyklar den utan problem på semi. Jag har gjort samma test med att "försiktigt" skjuta på auto och det funkar bra. Det jag dock inte testade va att trycka den i botten på Auto och se om detta läge tar bort felet,
Dboy PDW trigger felsökning?
Re: Dboy PDW trigger felsökning?
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Har samma problem med samma bössa, skall gå igenom boxen igen och kolla.
Dubbelkollade mot auto, tyvärr samma som semi, den släpper direkt när trigger går i botten.
Allan_G
Allan, har du kollat hur den beter sig om du tar ur boxen, ta av ena halvan på skalet och fixa så triggern och axeln (som går in i hålet på skalhalvan du tagit bort) ligger i sin rätta position, tryck fullt på trigger(precis som du skall skjuta. Då ser du hur den rör sig. Hoppar klacken på triggern, den som skjuter blecket framåt och ger kontakt, av och skapar problemet?
Luddigt skrivet? Ring så förklarar jag närmre
Luddigt skrivet? Ring så förklarar jag närmre
Har löst detta temporärt med kemisk metall. Får se efter Farmen om den höll 

Allan_G
Jag kladdade på kemisk metall (jävligt slarvigt också kan jag tillägga) och den håller otroligt fast och löste mitt problem. Idag har jag spelat 2,5 dagars mil-sim samt ett söndagsspel med den utan att det finns tendens på slitage eller att denna skulle kunna lossna.
Kan starkt rekommendera denna (skall posta vilket märke jag har när jag kommer hem och tittar på burken), den torkar och stelnar nästan lite för snabbt, så snabbt att man måste skynda sig med att kleta på och fästa/fylla/spackla eller vad man nu vill göra annars blir den för hård. Det tog ca 30 sekunder så var den så hård att det gick och knacka med en mejsel på smeten.
Man kan även använda denna för att laga gäng-paj, fyll hålet, låt stelna, borra och gänga.
Kan starkt rekommendera denna (skall posta vilket märke jag har när jag kommer hem och tittar på burken), den torkar och stelnar nästan lite för snabbt, så snabbt att man måste skynda sig med att kleta på och fästa/fylla/spackla eller vad man nu vill göra annars blir den för hård. Det tog ca 30 sekunder så var den så hård att det gick och knacka med en mejsel på smeten.
Man kan även använda denna för att laga gäng-paj, fyll hålet, låt stelna, borra och gänga.
Allan_G