Varför i h-e har AK74 orangea magasin?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
5224

Re: Varför i h-e har AK74 orangea magasin?

Inlägg av 5224 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Bakelite

Inget sågspån, om jag inte minns fel infördes färgen för att matcha mot trädetaljerna på AKM, trädetaljer och saker som ser ut som trä finns det ju friskt av i naturen, men inte en enda riktigt svart sak, alls.

Som tidigare sagts gjordes försök att göra svarta mag men det blev det som är plum idag (vissa av izhmash Plum magasin är så nära svart att de nästan är omöjligt att se skillnad på dem och de nya "true black" magasinen), de magasin som tillverkas idag är svarta i polymer, ingen tillverkning bakelite längre (så vitt jag vet, föråldrad teknologi).
Non Belior Solum Melior

Plinker

Inlägg av Plinker »

Sågspån används/användes som fyllnadsmaterial i fenolplasten av hållbarhets- och kostnadsskäl för större prylar typ radioapparater- och magasin.

Märks rätt tydligt om man dremlar och bryter sönder en bit av ett AK74-magasin t.ex.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

ministry

Inlägg av ministry »

Jag har dremlat, men aldrig märkt något sådant alls. Kan det vara olika beroende på producent måntro?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

5224

Inlägg av 5224 »

Samma här, molot RPK magasin, inget annat än plast och förstärkningsbitar i metall.
Non Belior Solum Melior

Plinker

Inlägg av Plinker »

Bara sågat i östtyska ;)

"Filling substance can be sawdust, mica, graphite, sand, asbestos and all sorts of fibrous materials, as well as lampblack, pigments, dyes, mineral materials, pumice, etc. The fillers reduce shrinkage of bakelite and the possibility of cracking."

http://www.lformula.com/index.php?part=him007&page=029
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Skriv svar