Då var det dags att sägga igång med sommarens projekt som denna gången blir en TM Famas.
Det som jag undrar är vilka delar är inte kompitabla med V2 i boxen, även ifall någon har upptäckt något märke som inte lirar lika bra.
Skulle någon rekommendera någon särskild mosfet eller jag kan lika gärna slänga i en ascu ?
Vad har ni stött på för problem som ni inte har gjort med en v2 box?
Ska även lägga mina ultimate delar åt sidan och ge dream army en chans(prose and cones)
TM Famas
Re: TM Famas
Cybergun Famas är den som är mest kompatibel med andra gearboxdelar oh den är lite annorlunda i formen än en ™.
ang Mosfet skulle jag säga att MERF känns som den bästa. en ascu tror jag itne du får i eller har nytta av.
ang Mosfet skulle jag säga att MERF känns som den bästa. en ascu tror jag itne du får i eller har nytta av.
-
Fast nu har jag redan en Tm liggandes hemma
Det största problemet är motorn.
Ska du trimma den eller köra med ett fett batteri är det bara en tidsfråga innan motorn går sönder...
Och den enda motorn som passar är original, om du inte bygger om hela boxen (kapar baksidan av boxen för att få in en "normal" motor som är längre. Och även då är det tight eftersom det inte finns så mycket plats mellan boxen och bakkappan på bössan. Googlar du hittar du tips från andra som moddat in en bättre motor.
Jag körde med 11,1V li-po batteri ett tag, men efter ett tag brändes motorn... nu har jag en ny, får se hur länge den håller
De flesta delar som slits, så som kugg och pistong är kompatibla med Ver2.
Ska du trimma den eller köra med ett fett batteri är det bara en tidsfråga innan motorn går sönder...
Och den enda motorn som passar är original, om du inte bygger om hela boxen (kapar baksidan av boxen för att få in en "normal" motor som är längre. Och även då är det tight eftersom det inte finns så mycket plats mellan boxen och bakkappan på bössan. Googlar du hittar du tips från andra som moddat in en bättre motor.
Jag körde med 11,1V li-po batteri ett tag, men efter ett tag brändes motorn... nu har jag en ny, får se hur länge den håller

De flesta delar som slits, så som kugg och pistong är kompatibla med Ver2.