Jag har nyligen köpt en Armalite M15A4.
Jag har provskjutit det hemma lite grann. (ungefär en batteriladdning) och det har fungerat mycket bra.
Men igår när jag skulle vara med på min första match så började bössan bete sig konstigt, och det redan i början av dagen dessutom.
Problemet är att dom första 2-3 kulorna bara ramlar ur pipan mer eller mindre. Sedan får den upp "trycket" och skjuter längre, dock känns inte skotten lika distinkta längre och jag upplever även att den inte skjuter lika långt. Längden kan vara lite inbillning oxå

När man gjort ett kort uppehåll t.ex. sprungit runt på matchområdet, och när nästa strid utspelas är det samma process igen. Några kulor ramlar ur först innan bössan skjuter längre igen.
Vid ett tillfälle fick jag pip/hopup stopp och kulor hade fastnat i magasinbrunnen, där kulorna åker in i hopup-huset.
Det satt så pass att jag fick ta hjälp av en mer erfaren kille som skruvat bössor, att sära på vapnet (alltså ta ur främre sprinten, och skjuta isär vapnet försiktigt) Då ramlade kulorna ur.
Jag har även noterat att när man byter magasin så tidigare ramlade det ut 3-4 kulor men nu så kan det komma uppemot 6-7 kulor ibland. Detta kanske är normalt men skriver det utifall att.
Problemet verkar inte vara magasinen heller, jag har samma problem med dom 2 medföljande magasinen samt 2st lowcap? (70rds) metallmagasin av märket SRC.
Har ni några tips vad problemet kan vara?