Cyma MP5SD6 Handguard

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Pontus

Cyma MP5SD6 Handguard

Inlägg av Pontus »

Har letat hela eftermiddagen/kvällen på nätet efter ett handguard till min MP5:a. Tänkte testa att bygga ett eget custom railsystem på det, men vill inte sabba det jag redan har om något skulle bli fel. Vart kan man få tag på den delen till Cyma?

Jag har hittat denna: http://shop.ehobbyasia.com/ics-sd-handg ... mp5-1.html, men kommer den passa min bössa?

Cyma's benämning på vapnet: CM049SD6

Tackar på förhand för all hjälp!

EDIT: Såg nu att den jag länkade inte heller fanns i lager. Tillbaka till ruta ett då.. Någon annanstans dessa går att hitta?
- Stay Classy!

Packe

Re: Cyma MP5SD6 Handguard

Inlägg av Packe »

Jag vet inte om den kommer passa, men delen borde finns hos iberengine ska tydligen vara ISC parts distributör.

Deras mail är denna
distribuidores@iberengine.es
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Pontus

Inlägg av Pontus »

Tackar! Drog iväg ett mail nyss, så får vi se om dom svarar!

Edit: Här kom svaret.. på spanska :shock: Någon som kan översätta? Google översätt säger att det ska funka, men det vet man ju att det inte alltid är rätt. Det är det där "no es compatible" får mig att undra!

"Buenos días,

estimado cliente, le informamos que el producto ICS MP-09 SD Handguard no es compatible con su replica.

Gracias, un saludo."
- Stay Classy!

Mantower

Inlägg av Mantower »

Med min grundskolespanska får jag också det där till att produkten inte är kompatibel med den här replikan, då no kan vara bara både nej och inte, och då alltså inte i det här fallet.

Tyvärr kan jag inte komma med några tips om vart du kan hitta en passande del :/.
Mina affärsredovisningar: viewtopic.php?f=121&t=26502

The scent of lies is in the air tonight.

Packe

Inlägg av Packe »

Spännande, jag fick på engelska xD

Annars tror jag du kan modifiera ICS handguard ganska lätt, tror det är något i stilen med att slipa lite på insidan.

Men som han över sa mig, har inga fler tips
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Pontus

Inlägg av Pontus »

Det var ju väldigt tråkigt. Verkar bara vara den som finns. Har läst att den ska passa på Classic Army. Brukar deras delar vara kompatibla med Cyma?

Skulle ju kunna ta hem och testa, men frakten är dyrare än delen så det känns lite sådär.
- Stay Classy!

Pontus

Inlägg av Pontus »

Bumpar tråden en sista gång om någon annan i framtiden undrar samma sak, då jag fick hem delen nu. Den från ICS passar perfekt! Aningen tjockare än original men den går på utan problem! :)
- Stay Classy!

Skriv svar