PJ LR300 (Long)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
JSkrill

PJ LR300 (Long)

Inlägg av JSkrill »

Har någon här erfarenhet av detta vapen? Har kollat in det lite på Taiwangun (http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... 300_1.html) och läst reviews från några Amerikanska sidor som har gett den en ganska bra poäng för sitt pris, dock så var detta A&K versionen och jag har hört att PJ är en uppgraderad version av A&K.

Det jag är orolig för är att vissa har sagt att de uppgraderade delarna inte är särskilt proportionerade, alltså att det finns svaga delar där ett uppgraderat vapen behöver ha det starkt.

Skriv om ni har erfarenheter eller tips här, jag är ganska så taggad på vapnet fast min budget är ganska snäv just nu så jag vill inte köra på ett botten-napp!

ohman

Re: PJ LR300 (Long)

Inlägg av ohman »

Enda konstigheten PJ gör är att de sätter i ett bore up-kit, oavsett piplängd. Troligen fungerar det helt ok även om det inte är idealt. Med en 120-fjäder så ska det inte vara några galna belastningar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Jag köpte en sån här från TWG i slutet på Maj. Är helt GALET nöjd. Chronar 133ms ur lådan.

Har sedan dess shimmat den, bytte pistong till en i alu med helmetall tänder samt slängt i en M110 fjäder istället så att den chronar nu 118.
Vänter just nu på nytt hopup gummi då hopup inte vill fungera alls i nuläget. Bleh!

Den här jäkligt snygg och allt i allt är jag helnöjd! Kostar dock någon hundralapp mindre på www.gunfire.pl
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Att de slänger in boreup i alla sina vapen är inte en nackdel.

Matematiken med boreup och korta innerpipor är att kulan redan flygit ut och nyttjar inte det fulla trycket.

Tex, kort innerpipa samt låg kulvikt märker man ingen skillnad. Använder du tyngre kulor har trycket längre tid innan kulan försvinner och nyttjar den bättre.

Praktexempel är min PDW med 6,03 (270mm) innerpipa och boreup system, jag märker bara av 1ms med kulvikten 0.25. Använder jag tunga kulor tex 0.36 med denna (110 fjäder installerad) märks det en stor skillnad. Den tappar inte ms på samma sätt när du växlar till tyngre kulor som en vanlig cylinder. I min bössa kan jag spela upp till kultyngden 0.4.

Lägg på längre innerpipa så höjer man tiden för trycket att jobba med kulan och därmed effekten.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Deriveh

Inlägg av Deriveh »

Aah, det var intressant att veta. Jag hade tänkte investera i en ny innerpipa som nästa uppgradering. Dock inte bestämmt mig för om jag ska köra en 6,04 eller 6,03 pipa. (Tror dock inte jag ska skaffa en thightare än så)

Någon som har en LR300 och vet om man kan byta ut frontgrippet? Hade velat pröva att slänga på lite rails runt om istället.
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

Skriv svar