Bra backup vapen

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Genocide

Re: Bra backup vapen

Inlägg av Genocide »

@Callahan: Alltså....Ljuddämpare till airsoft gör i princip ingen skillnad. Inte ens apdyra dämpare. Kanske nån enstaka decibel, men absolut inga mirakel.

Att en kinaklon skjuter kraftigare än 1joule är ingen nyhet. Enda märket som skjuter 1 joule eller mindre är TM. Allt annat ligger över 100m/s. Att vara missnöjd med en bössa för att man måste byta fjäder, det var inga dåliga krav där inte.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Callahan

Inlägg av Callahan »

Ja jag vet att jag har höga krav. :oops:

Men ska han ha en MP5 som backup vapen till sin sniper så bör den ju vara utan säkerhets avstånd annars faller ju själva iden.
ICS MP5or har väl legat under 100m/s förr i alla fall.

Men jag tycker fortfarande att han ska satsa på en pistol som backup till sniper bössan då det lär bli minst bökigt.
Och man ska inte underskatta en pistol även i skogen.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

ohman

Inlägg av ohman »

@Callahan
Som Genocide påpekar, knappast någon nyhet att den skjuter hårdare än 1 joule, men det bör ju oavsett inte varit någon överraskning då det tydligt är specificerat hur hårt den förväntas skjuta på TWGs informationssida för vapnet?

Det enda jag kan tänka mig är giltig kritik i det du skriver är finishen (vilket kanske inte är i toppklass med tanke på priset?) och skakig funktion på semi, semi ska fungera även på en klon. Vad var problemet med den? Du kunde antagligen fått den utbytt om du meddelat TWG och skickat tillbaka bössan, de har ändå 12 månaders garanti så länge du inte pillat i gearboxen på egen hand, samt att de erbjuder byte av fjäder och dylikt utan extra kostnad om du köpt vapnet av dem.

@Askys Pistoler är generellt sett svåra att få träffsäkra på längre håll, men en Glock 18C är om inte annat rolig utöver att den är smidig! :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Callahan

Inlägg av Callahan »

Jo jag vet att det står på hemsidan vad den gör och jag fick även med ett papper där dom hade chronat den innan dom skickade den.
Men sen är det ju alltid första intrycket som ofta avgör om man gillar ett vapen eller ej.
Är väl bara att inse att jag inte är kinaklons kille.
Visst det är mycket bang for the buck men.

En Glock 17 eller 18C är ju inte fel som back upp vapen.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Blixten9

Inlägg av Blixten9 »

Jag slår ett slag för MK23an som backup. Tar du TMs version så får du grym hopup på köpet (vilket ger dig bra range) samt att med ljuddämparen på så blir den tystare än nått annat airsoftvapen jag testat!
Så visst kan en ljuddämpare funka även på airsoftvapen. Har även testat ASG/Kinaklon på samma vapen men då får du en dämpare som innehåller en innerpipsförlängare vilket gör att du får längre räckvidd,
högre utgångshastighet samt att den låter mer.

Annars gillar jag ju MP7 samt MP9 också men dom får du "trimma" ned för att köra under 100ms. Osäker på TMs version av MP7 dock då jag tror att den är cqb ur lådan?

Xelley

Inlägg av Xelley »

Scorpion VZ61! Kan vara det absolut vackraste vapen som någonsin gjorts =). Jag tycker inte alls att det är fel att ha en AEG som sidearm, som Welle säger, MP5k (samma storlek som VZ61) är ju riktigt nice att ha med sig. Dock så föredrar jag plastkropp på min sidearm då den har en tendens att väga röv under långa spel.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Brassur

Inlägg av Brassur »

Har inga bra erfarenheter av Scorpions. Visst, bra koncept, men i utförandet så är Wells och Jing Gongs väldigt ömtåliga runt handtagen.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Njea, det är ju som det är med kinakloner, vissa fungerar bättre än andra. Jag har den billigaste ever, en Well, och den fungerar. Det är ju inget MacGyver vapen of doom direkt, men den gör sitt jobb på korta avstånd ;)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Skriv svar