Sugru Flat hop up

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Helix

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av Helix »

testade, och fick monsterhop ala Cthulu! har ni något tips på hur man ska slipa ner det?
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

kreator

Inlägg av kreator »

Detta måste testas ;O Känns som att det kan göra underverk på en TW bössa med 130cylle.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Carnated

Inlägg av Carnated »

Extremt fint sandpapper och slipa för hand må väll funka? För övrigt. Själva pinnen som man använder i pipan borde väll ändå överstiga 6mm för att undvika denna monster hopup som vissa verkar få? Nog för att det kan vara svårt att få tag på något med så precist mått som 6.01/02/03 mm i tjocklek. Men då torde överhoppen vara en mindre risk vid tillverkning?

Cpt

Inlägg av Cpt »

Ska köpa ett nytt set med diamantfilar, som blir öronmärkta för sugruhopslipning. Kan tillägga att AKns gummi slipade jag med en "gammal" diamatfil så det blev lite svart och tråkigt på gummit, så det KAN ha påverkat resultatet?

Biltema har bra filar http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... fil-20549/

Även provat att väta med lite silikonsprej på "mallen" och torka av så gott det går på pipans kanter, det har visat sig att mallen då kan sitta kvar under hela härdningen. Så nära pipans innerdiameter som möjligt bör mallen givetvis vara. Om någon har en svarv som kan svarva till mallar? :)

PFA

Inlägg av PFA »

Ett par lager eltejp på en sida av ett borr på sex millimeter borde väl duga? Slipningen är väl annars det som kan gå fel vid Sugru-hop?
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

Johan__

Inlägg av Johan__ »

Jag använde baksidan på ett 6mm borr och gängtejp för att få rätt storlek.

Genocide

Inlägg av Genocide »

Tänkte bara kolla så jag tänker rätt.

Man sätter i en stopp plupp i pipan, Kletar på sugru i fönstret där hopup gummits bula egentligen går ner.
Låter det härda.

Hur gör ni sen? Kapar bort bulan på gamla hopgummit och trär över sugrulösningen?
Eller finns det andra lösningar?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Nitisk

Re: Sv: Sugru Flat hop up

Inlägg av Nitisk »

Jag tror du har tänkt helt rätt Genocide.
Var i alla fall så jag förstod det av första posten i den här tråden.

Johan__

Inlägg av Johan__ »

Har provspelat 3 surgu hoppar igår. Fungerade kalas. Tillverkade "M-nubb" fastgjutna på hopuparmarna för att få en platt och fin anläggningsyta mot surgu hoppen.

Drämmlade M-nubb formen när surgun härdat färdigt.
Drämmlade bort bulan på hopupgummit.
Använde ett 6mm borr och gängtejp för att få det att bli ett tight utrymme att gjuta i på pipan.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Mina funkade fint också i helgen, det var dock kallt och regnigt, så svårt att bedöma om det var bra eller inte efter 60m, men bra spridning iaf.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Skriv svar