Hej ska byta hop up gummi på min ak 105 och jag får inte av pipan från vapenkroppen.
När jag letar på youtube / google så hittar jag bara guider till ak 74 / 74u, dessa vapen verkar inte vara uppbyggda på samma sätt som ak 105:an.
Så jag undrar om någon vet var jag kan hitta en guide eller hur jag ska göra?
Jag har kommit så långt så handguard och standarsiktet är av monterat. Även en liten skruv på toppen precis av slutet av pipan. Men sen tar det stopp.
Så det verkar bara som det är ett moment kvar innan jag kan lossa pipan men hur?
Mvh Plopphatten
Disassembly Ak 105 d-boys/ Kalash
-
Re: Disassembly Ak 105 d-boys/ Kalash
Det är väl VFC? Sök på Airsoft VFC AK dissassembly eller något.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
-
Det stämmer att det är VFC design men tyvärr så kommer det bara upp 74 / 74u disassembly när man söker på det.
10 april 2013, 14:01:
Skillnaden mellan ak 74 och ak 105 verkar vara att när man skruvar loss bakre siktet på 74 så följer pipan med utan att behöva göra mycket mer, men på ak 105an så sitter pipan kvar efter man lossat siktet.
10 april 2013, 14:01:
Skillnaden mellan ak 74 och ak 105 verkar vara att när man skruvar loss bakre siktet på 74 så följer pipan med utan att behöva göra mycket mer, men på ak 105an så sitter pipan kvar efter man lossat siktet.
Låter väldigt märkligt. Du behöver väl inte ens ta bort siktet och (ytter)pipan för att byta hop-up gummi? (om jag inte minns helt fel)
Ta ur gearboxen och plastbiten/bitarna som håller hop-up huset på plats så bör du sen kunna ta ut rasket bakåt (alternativt om pipan är för lång montera loss hopen med pipan fortfarande kvar i ytterpipan så att säga).
Ta ur gearboxen och plastbiten/bitarna som håller hop-up huset på plats så bör du sen kunna ta ut rasket bakåt (alternativt om pipan är för lång montera loss hopen med pipan fortfarande kvar i ytterpipan så att säga).
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.
-
Provade det först men kanske gav upp för snabbt. Ska prova igen !
Tack för tipsen!
10 april 2013, 22:13:
Fick in pipan med gearboxen ute, det var precis så det gick. Tack för intresset !
MvH Plopphatten
Tack för tipsen!
10 april 2013, 22:13:
Fick in pipan med gearboxen ute, det var precis så det gick. Tack för intresset !
MvH Plopphatten