Fyll hela bössan med våtrumssilikon!
Skämt åsido, detta är det enda rådet jag (och troligen andra) kan ge dig eftersom du inte skriver ett dugg om vilken bössa du har, hur gammal den är samt om den är moddad på något sätt sen tidigare. Mer info!!!
Jag har en ny Kwc Lmt defender 4 med ny bore up cylinder pistong, huvud nozzle osv. nytt hop up gummi (rubbet) !
Kan det vara fel nozzle ? den kanske inte trycker fram tillräckligt ?
Jag menar mer vad gör ni när ni tätar era bössor, tips och trix ?
hade samma setup i min G&G gr16-r5 och den smiska på bra !
Man måste inte köpa nya delar för att täta eventuella läckor.
Kolla den här videon för tips hur man tätar pistong o-ringen.
Det kan räcka att täta nozzlen med bromcylinderfett från biltema. Och hopupen kan tätas med samma fett plus teflontejp.
Felet är att du köpt bore up kit. Vem har lurat dig på det?
Ett bore up kit fungerar inte ordentligt förrens vid ca m140 fjäder. Så har du en klenare fjäder så komemr du nog aldrig få det att lira ordentligt.
Man måste inte ha massa dubbla oringar etc. Man måste inte köpa nya pistonger och nya oringar alltid.
Man kan börja med att byta hopgummi och montera det rätt. Sen köra kompressionstest på cylinder, cylinderhuvud och pistong.
Går pistongen lätt in så kan du antingen fetta om oringen, töja den eller köpa ny oring.
Töja den gör du genom att trä den över cylindern och värma cylindern med tex en tändare, inte på gummit bara så cylinder blir varm och värmer gummit lite. Låt svalna, rulla av och montera(fetta innan).
Sen kan du köpa en ny cylinder med o-ring på insidan(aldrig hört talas om dubbel). Tänk på att smörja allt.