Mitt vapen och dess framtid!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
[KAS]Björn

Re: Mitt vapen och dess framtid!

Inlägg av [KAS]Björn »

Är bössan lika tät som min m4 så kommer en 120 fjäder hamna på ca 135ms. Mina rekommendationer är en garder m110 landar på ca 120-125 ms om den är tät. Tycker 135 ms är lite väl saftigt om man precis börjat spela dessutom.
Helvetes! Den där är ju stenhård!

voltctrl

Inlägg av voltctrl »

Sitter i samma sits, samma bössa, tittar på en M120 eller M110 och 6.03 pipa, så jag får väl vänligt highjacka här?

Tittar även* på att uppgradera motorn till en TM EG1000. Behöver jag då byta något annat? Eller är det bara dumt att sätta in en sådan utan att byta kuggar, pistong och lager/brickor eller vad fasen det heter och ska vara?

inteno

Inlägg av inteno »

Kul att du osså vill fixa lite!

En fråga bara, varför skall du byta motor?

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Och varför ska du byta till en TM? Köp en Dream Army om du ska byta.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Frost

Inlägg av Frost »

Tydligen är TS under 18 så jag vet inte hur mycket mer tips man ska ge honom.
Sen vet jag inte vem som sålt vapnet till honom, men blir lite fundersam över brist på ålderskontroll.

inteno

Inlägg av inteno »

Nej jag är inte under 18 som det verkar på texten i min andra tråd, formuleringen blev bara lite konstig...

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Du verkar i alla fall inte lika omogen som en annan som påstår sig vara 18. Och sen har en bild på nån random p12... hmm ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Paxz

Inlägg av Paxz »

Åldern diskuterar vi inte här. Det får vi i crew undersöka.

voltctrl: Om du "bara" tänkt köra med en M110 fjäder så bör du inte behöva byta något mer än bara fjädern. Det kan dock vara en fördel att passa på att byta till någon fetare pistong när man ändå håller på. De är inte så värst dyra och brukar vara det första som ryker efter ett tag.

Om du tänkt byta pipa så råder jag dig att passa på och byta hopup gummi samtidigt. Då får du inte bara bättre precision utan även bättre skottavstånd på bössan.

Om du nu planerat att byta motor så råder jag dig (precis som TwinkleDew) att skaffa något bättre än en EG1000. Om ekonomin är knaper så är Element, Guarder, G&P eller Dream Army ett gott alternativ. Om du känner för att spendera lite mer så är Systema Magnum eller en Infinity 30000 från ASG's Ultimate series kanske de bästa som finns att välja på.

inteno: Motor byter man om man vill ha en rappare bössa som (oftast) drar mindre el. Har man en fet motor så får man både högre eldhastighet (RoF) och bättre respons. Standard motorer brukar dessutom inte orka dra tyngre fjädrar (M130 och uppåt) så har man tänkt trimma sin bössa till t.ex. en Semi sniper så är man oftast illa tvungen att byta motor.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

inteno

Inlägg av inteno »

tjenare igen!

Körde ett spel idag och tycker att precisionen är sådär, och funderar därför precpipa, men jag funderar då på att skaffa en som är längre än orginal (233mm) och täcka över det med en ljuddämpare. Och min fråga är då om det går, eller kommer pipan kunna röra sig?

Mvh

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

Inte så det påverkar
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Skriv svar