Frontsikte till Cyma AK74u

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Myt4z

Re: Frontsikte till Cyma AK74u

Inlägg av Myt4z »

Tack för all hjälp hittills, uppskattas verkligen!

Tyvärr funkar inte Dboys fronten, då den inte har gängor för flamdämparen. :( Tack ändå!
Jag ska maila Echo, och fortsätta leta. Fortf inte hittat ngt dessvärre.

Om ngn har förslag på hur man annars kan lösa det så är jag öppen för förslag. Om man kan ta ngt annat typ av sikte än just de som är specade för AK74u.
Dvs, det behöver inte se ryskt ut, då jag ändå inte tänkt ha den till ryskt stuk.

grimm

Inlägg av grimm »

Tja, du kan ju be någon svarva till en ring med rätt gänga i nån 0.1-0.05mm mindre diameter och knacka på skiten på pipan. men det kan ju bli överjävligt att plocka isär pipan sen om du skulle behöva det.. så knappast optimalt, men det är en lösning iaf.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Det är självklart en ide, eller kan man möjligtvis gänga ytterpipan helt enkelt? borde väl funka det med?
Gäller bara hitta ngn som har möjlighet svarva.

grimm

Inlägg av grimm »

Vet inte hur mycket material det finns i pipan för gängor.. Min idé handlade mest om den större dimensionen för aks74u's flamdämpare, som på VFC och real steel, så att du kunde använda en real steel. 22mm eller nåt, minns inte.. Känns vanskligt att gänga 14mm direkt på pipan beroende på vad den har för diameter till att börja med, men har du tilräckligt med djup kvar på pipan och den är tillräckligt grov är ju det kanske en bättre idé. är pipan väldigt grov måste den svarvas ner innan den gängas. detta är mina spekulationer då jag inte vet hur grov pipan är i ytterkant på din bössa. du måste dock va försiktig om det är gjut-metal.. den är så lättsvarvad att om du inte har rätt skärdata och skär så blir det bara gegga.

Om du vill ge dej på att gänga pipan så känns det nästan bättre att göra som du nämde dock, köpa en ny gängad pipa och dboy's framsikte istället. Kostar pipan så lite som du sa så är det ju inte så mycket pengar.

Vänta in svar från echo-1 först dock tycker jag. det är tveklöst den enklaste lösningen om den passar din bössa, och du kan köpa den.

Anders

Inlägg av Anders »

om du inte har hittat nått så testa med att ringa Roligt.nu, dom har det mesta, om inte på hemsidan så brukar dom kunna ha i sin verksta.

Skriv svar