Echo1 XCR med 6.01mm M4 barrel

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
DefconEagle

Echo1 XCR med 6.01mm M4 barrel

Inlägg av DefconEagle »

Är på G att införskaffa mig en Echo1 XCR men är inte så förtjust i CQB vapen så jag tänkte byta ut pipan mot en Madbull 6.01 363mm pipa. Däremot är jag lite osäker på hur väl en 6.01 pipa lämpar sig till ett sådant vapen. Man måste ta hänsyn till vilka kulor man använder, samt hålla pipan ultra ren så att kulorna inte fastnar p.g.a. att smuts kommit in i pipan (vilket vore en ren mardröm under strid). Vissa säger att 6.01 lämpar sig bäst till för snipers. :?

Är det värt att satsa kanske på en 6.03 pipa istället och slippa huvudvärk eller funkar det bra med en 6.01? Hur är det för er som använder 6.01? :)

Taint

Re: Echo1 XCR med 6.01mm M4 barrel

Inlägg av Taint »

Sägas bör är att en kula är ungefär 5.92mm i diameter, har mätt ett gäng olika kulor, guarders, green devil och gunfire rockets. Diametern varierade mellan 5.94 och 5.89. Med andra ord ingen jättefara på taket att en kula ska fastna, däremot kommer du märka rent precisionsmässigt att du har ett dammkorn i pipan.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

DefconEagle

Re: Echo1 XCR med 6.01mm M4 barrel

Inlägg av DefconEagle »

Jag funderade på att fortsätta köra med mina JBU 0.28 kulor men tar gärna emot förslag på andra kulor som lämpar sig till 6.01 8-)

Vad menas med dammkorn i pipan?

Skriv svar