ak47 cyma 0.42

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Anders

ak47 cyma 0.42

Inlägg av Anders »

Hej.

Skulle vilja göra om min ak47 cyma 0.42 till ett sniper vapen.
Tänkte om nån hade några bra tips på hur jag skulle kunna få den så bra som möjligt
och kanske att den ska hålla mer en 1 spel :)

cSalinas

Re: ak47 cyma 0.42

Inlägg av cSalinas »

Sälj den och skaffa en svd.
"What dosent kill you, hurts like hell."

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Kan inte göra annat än instämma med ovan.

nox_umbra

Inlägg av nox_umbra »

sätt i en starkare fjäder och en bättre pipa brukar ju vara standard att börja med.
orkar inte motorn med den tyngre fjädern så kör på 11V lipo eller byta motorn också.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Anders

Inlägg av Anders »

har ett 11.1 lipo till den.
Har funderat på att köpa nått annat, men har den här som bara ligger för tillfälligt och skulle vara lite roligt att se om man skulle kunna göra nått med den.
Om det inte går så slänger jag väll den och köper en Ashbury eller så skulle det kanske vara roligt att köpa en Barrett M82A1 Ver.2 Limited AEG

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

I med ett bra hopupgummi, en H-spacer och en Prometheus-pipa. För optimal kärlek, installera en mosfet med AB och ta bort ARL. Då behöver du inte oroa dig för låsningar. Och en tyngre fjäder,.så klart.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Anders

Inlägg av Anders »

okej ska testa det tack så jätte mycket =)
vill testa lite allt möjligt. så är jätte tacksam för alla tips =)

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Kan vara off-topic som fan, tar de gärna i pm om du själv inte vill skräpa ner tråden. Bara att ta bort inlägget o svara på pm i så fall.

Men twist, är verkligen h-spacers så bra? Har testat olika h-spacers i alla mina olika 7 bössor, värsta skiten jag varit med om. Bössorna chronar allt från 95 till 160ms elr kör jag helt enkelt med fel kulor?
Testat alla bössor med allt från .20g's till 40g's tyckte de blev samma resultat hur fan jag än gjorde, märkte ingen som helst skillnad på kulbanan elr spridningen. Kört med Guarders silicon gummi i alla bössorna, gör de fortfarande. Underbart gummi.

Har haft två pers i laget som inte fått något bättre resultat med h-spacers heller, vi använde allt från mp5k pipa (Tror de ska vara runt 9cm) till 69cm pipor (Original cyma svd)

On-topic, skulle köpt en Cyma svd som folk säger. Mycke lättare så.
De svider när jag kissar.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Jag har haft blandade resultat men oftast har det varit en förbättring jämfört med traditionella specers. Det bästa är någon form av flathop förstås.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar