Mac 11 KWA, era synpunkter och tips

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
GregerAAR

Mac 11 KWA, era synpunkter och tips

Inlägg av GregerAAR »

Hej,

Ska köpa en KWA mac 11 av en polare. Är nybörjare och vet att SMGs kan va lite knepigt som nybörjar bössa,
men priset va bra (1100kr) samt hört att förutom bugg om kulorna är för små, så är kvaliten rätt fin(mest metall-delar).

Har ni några tips för mig som köper en sån här, vad för kulor ni fått funka, något man ska tänka på allmänt osv.

Lite tips för SMG-taktik även utomhus vore inte heller helt fel.
Vet att det involverar en hel del rörelse, men jag vill få ut lite energi i sporten så det är något jag ser som ett plus. Lubba, lubba!

mvh

Andreas

Myt4z

Re: Mac 11 KWA, era synpunkter och tips

Inlägg av Myt4z »

Kan tyvärr inte ge synpunkter på just den SMGen du är ute efter. Däremot har jag precis börjat spela med min KWA MP9 utomhus, som mainvapen.
Det är ruskigt kul, även om jag tycker det känns aningen svårare än lira med AEG.

Som du nämner blir det otroligt viktigt att du rör dig mkt, och drar det till din fördel.
Poängteras bör att magasinen till Gas SMGs är dyra, och då ROFen generellt är väldigt hög på dessa, så kommer du behöva investera en del i magasin.

Kan då vara en ide att ha en sjysst pistol som sidearm där magasinen ungefär kostar hälften.

Är iaf otroligt nöjd med min MP9 från KWA.

Hoppas det gett dig lite vägledning iaf.

Cpt-Colt

Inlägg av Cpt-Colt »

Jag har ägt en sån och måste säga att det är en härlig liten bössa.
Det första du måste tänka på är att alltid dra bak "manteln" innan du sätter i magasinet. Annars pajjar det.
Den har redan bra rof så du behöver inte trimma upp den nått. Men vill du mot förmodan göra det så kostar det dig 3 svenska dollars. :P Hur du gör det kan vi ta i pm om du vill. Men som sagt så rofar den på bra utan det, och har du sen bara ett mag så rekommenderas det inte. hur som så bör du skaffa mer mag. minst 3st imo. Dom går fort slut.
Va noga när du skaffar mag så att du köper rätt modell. Det finns en lite äldre modell och en nyare. Dom är inte kompatibla med varann. Så va noga med inköpet. Nu har jag inte vart så aktiv i frågan på ett tag men jag antar att det inte blivit någon ändring i lagen ang gas artiklar så köp gärna ifrån en svensk ÅF när du handlar mag osv. Tullen är griniga och kan beslagta dina mag om dom skulle råka kolla i ditt paket. Ventiler och andra små detaljer är inga problem mig veteligen att få hem, men vill du vara på säkra sidan ang mag och bössor så håller du dig till svenska ÅF när du shoppar. Lite dyrare men klart mer värt än att sitta där utan både mag och pengar sen. ;)
Allt är långtifrån metall på den. Vill minnas att själva underdelen på den är av plast. Men inget som stör.
Sen ska du tänka på att detta är en gasbössa och behöver en hel del kärlek. :)
Ska du köra ute i skogen med den så får du ninja dig fram helt enkelt.
Det är helt klart mer en cqb bössa eller att använda som sidearm.
Tiocfaidh ár lá!
Mina affärsredovisningar
JTF-S Engineer

Welle

Inlägg av Welle »

M11 är mitt favorit sidenarm, kört med en sån de senaste 5-6 åren. Passar fint i en större radioficka som får agera hölster. Det krävs tålamod och en hel del tur att plocka folk med enstaka skott. Den gör sig bäst när man ska rensa värn. Tryck i 0,25-0,28 så kan du leverera ett moln med förnedring med någorlunda presition
Lite finare, lite bättre

GregerAAR

Inlägg av GregerAAR »

Tror jag är kär. Ska tänka på att skaffa tyngre kulor, låter vettigt. I övrigt roligaste vapnet någonsin, att smörja det var också ganska avkopplande till lite "andrea boccelli".

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Det enda du behöver göra med en sån är att skaffa fler magasin. Många magasin.

Jag hade fyra och det var inte i närheten av tillräckligt trots att jag enbart körde korta, kontrollerade skurar.

Tiq007

Inlägg av Tiq007 »

Hej

jo jag kan ge lite info om gunen har en själv vad jag kan medela dig
om vad jag har läst hört så moste man ofta smörja mycke efter typ 50skott
ska man typ ta i sär blowbacken smörja den.
Om man ska ha en 100% gun.
Men typ för lek och sjuta rap är den ok men ja skulle ej rek den för spel mm betre att skaffa en MP5 HK eller UZI .

Skriv svar