En "Bössan matar inte tråd igen..."

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Snöhäst

En "Bössan matar inte tråd igen..."

Inlägg av Snöhäst »

Har letat igenom ÖVERALLT på alla forum som går att hitta på internet utan någon som helst hjälp! De känns som jag kommer slakta bössan långsamt med allt meck. :)

Finns de någon som har något trix elr tips vart problemet kan ligga när bössan matar gudomligt typ 50 skott sen slutar den mata från alla magasin man har? Sen låter man den ligga ungefär 2-10 timmar för man blir så jävla trött på de så funkar den igen i ett halvt magasin sen skiter de sig igen? De är inte att fjädern i magasinet som kastat ut 50 skott blir för slappt för har testat med ett full laddat precis efter ingen skillnad.

Vart iväg på ett spel för ungefär en månad sen då matade den på med de 5 plast maggen jag helst spelar med, sen lät jag den ligga i en månad o testade den igår för att se så den funkar till kommande spel, de gjorde den halvdant som sagt. Har 23 magasin till den, 5 pack av olika märken. Inget fel på något av dem, matade på bra innan detta hände.

Har slut på idéer, testat allt som jag hittat på konstiga forum också :roll: Magasinen är de inget fel på, de är jag nästan hundra på. Har både tvättat av ett med vatten o grejer för att få bort allt smuts till max. Testat att ta en kompressor på ett annat, även testat att dränka ett i silicon av desperationen av att få skiten att fungera!

Tror snart jag gått igenom en 3.5 tusen kulpåse... Sakta men säkert.

Har kollad sector chipet, tappet platen, nozzle, hophus, gummi o magasin... Inget som gör något skillnad, de är ju inget som händer konstant så de är mycke svårt att förutsäga vad fasiken de är som inte stämmer.
De svider när jag kissar.

G-Enis

Re: En "Bössan matar inte tråd igen..."

Inlägg av G-Enis »

En mosfet med cycle completion kanske kunde lösa problemet.
Vad kör du med för batteri?

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Satte i en merf2.0 elr vad den heter för att få aktiv brake då de sitter en 100 o den hade en tendens till att skjuta två skott på semi. Kör med 11.1v lipo då jag inte hittat något bra 7.4v lipo som är så litet som jag behöver för att få plats i stocken. (Kör RS trästock, jävligt tight med space)

Glömde skriva att de är en v2 gearbox om de gör något skillnad, som sitter i en CA g3 som har allt utbytt inuti boxen inklusive skalet. Var beredd på problem när de är en helt "annat" gearbox skal med den rullade på när jag skött ut ungefär 20 magasin med 120 kulor när jag spelade med den för en månad sen. Därför är de mycke skumt att de kan ha hänt något nu.

G-Enis

Inlägg av G-Enis »

Merf'en har inte cycle completion.
Du borde pröva med ett 7.4. Kan vara så att 11 voltarn går för snabbt.
Konstigt att du inte hittat ett litet 7volts, de är ju i allmänhet mindre än 11voltarna.
Använder du samma kulor som innan problemet uppstod? Vilka kulor kör du btw?

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Men hur kan de helt plötsligt gå för snabbt? Funkade ju galant på hela spelet med 11.1v, de var visserligen lite kallt då o fast man har 11.1v lipo så går de ju lite slöare på vintern. Tycker dock inte jag har något uber respons o rof med 11.1v ändå, så de är konstigt om den inte hinner. Den borde dock hinna på semi ändå tycker jag, speciellt om jag väntar några sekunder innan jag skjuta iväg nästa kula...

Kör med guarder, alltid kört med de. Bästa kulorna enligt mig. ALDRIG haft problem i någon av de 20 tal bössor man ägt.
Även testat kings arms kulor, nu efter missmatnings problemet. De är också lite konstigt, om kulorna nu är problemet. Varför funkade de innan? :?

Oiric
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008

Inlägg av Oiric »

Har du kollat så att allt står rätt till med pipa och hop? Så att pipan är ren och att gummit är helt osv.

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Yes, de var de första jag kollade. Har haft de silicon gummi ett tag, o den sparkar iväg .28g's som ingen annan med cqb trim. Så gummit måste ta ganska mycke stryk, fast inte en skråma på den. Pipan o hopen är dessutom 100% tätt.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Har du provat att trycka upp magasinet i magasinbrunnen? Det låter som en sliten magcatch.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Både testat att vika de åt höger o vänster, fram o bak. Går inte att trycka upp de ännu längre, sitter så högt upp de kan. :|

Edit: plast maggen sitter som gjutet i magbrunnen går inte att vika åt nått håll alls, stål king arms magasinen går dock att vika åt alla håll men matade på precis lika bra för de innan jag fick detta problemet.

88roin96

Inlägg av 88roin96 »

provat att byta hopp och pipa??
bara för att kunna utesluta det helt.
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Skriv svar