Kulorna droppar, ingen hop?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nixon

Kulorna droppar, ingen hop?

Inlägg av Nixon »

Bytte till ett A+ 60* gummi, standard nub, och en Vanaras 247mm precpipa i min JG 416. Den stack upp från 86->100/101 m/s (bra!), men kulbanan ser ut som på en ohoppad springer, man får lobba för att komma 15 m. Src 0.25-kulor, om det nu gör skillnad. Har skjutit kanske 400 bul, utan att se nån förändring. Ingen synbar skillnad när jag ändrar på hopinställningen. Nån som tror sig ha en idé? För en vecka sedan, med gamla setupen, gick den ok för sin m/s.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Cleaner

Re: Kulorna droppar, ingen hop?

Inlägg av Cleaner »

60+ gummit är ju i regel "hårdare" än std gummi, tex Guarders cleartyp.
Sätt in en H spacer eller hårdare "nub" så kommer gummit tryckas upp och Hopeffekten tar vid.

Haft likande problem med en annan bössa, och Aplus gummit...
Prickskytt

Nixon

Inlägg av Nixon »

Testar det imorrn, så får vi se.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Toker

Inlägg av Toker »

Kan oxå va att spåret i pipan där själva gummit ska tryckas ner är för kort... a+ gummit har väll en lite längre plopp om ni förstår vad jag menar :-) hade det problemet med en gbb. Slipade så det blev lite längre hål och sen funkade det :-)
-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est

Skriv svar