VFC Scar H SSR konstigt problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Paladin

VFC Scar H SSR konstigt problem

Inlägg av Paladin »

Har denna bössa och behöver lite hjälp med.

Har suttit och bytt fjäder till en 110 i den och då matade den kasst den sköt inte flera skott sen rullade de ur pipan eller 30m/s tänkte att jag hade ett för hårt gummi i då bytte jag till ett nytt promethius soft hop up gummi men då började den att jävlas med mig så den skjuter 115 och 80 vart annat skott med nollad hop up.

Den sköt fint innan jag bytte. 137m/s med en 120 fjäder.

Kan det ändå vara hop up gummit eller har jag pillat så nått annat gått åt skogen.

Jag har testat med olika magasin

Skulle vara väldigt glad för förslag på vad det kan vara och om någon varit med om nått liknande och hur ni löste det.

Schultz

Re: VFC Scar H SSR konstigt problem

Inlägg av Schultz »

Rör sig nozzle när du skjuter och fjädrar den som den ska annars?
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Discodevil

Inlägg av Discodevil »

Kan nog vara så att hop uphuset inte ligger dikt an mot gearboxen. SCARens hus ligger fjäderbelastat mot ytterpipan, om man drar åt de skruvarna för hårt så kommer huset inte att fjädra och då kan ett glapp bildas mot gearboxen.

Som första åtgärd skulle jag dock kolla hop up gummit.

Paladin

Inlägg av Paladin »

Nozzeln fjädrar och ser ut att cycla rätt vad jag kan se.

Ska kolla skruvarna vid hop up huset så återkommer jag annars får jag köpa ett nytt gummi.

Gurarders genomskinliga borde väl vara lämpligt?

23 februari 2013, 17:14:

Har kollat och den fjädrar.

Aracus

Inlägg av Aracus »

som svar på frågan du ställde i den andra tråden, Det är mycket möjligt att det är hoppgummit. Efter ett haveri i den jag hade förut passade jag på att byta gummit, liksom du till prometheus soft type. Även då jag fick boxen att snurra igen och den brutna nozzeln (det var jobbigt -_-" ) hade jag samma problem som du. Det visade sig att gummit blivit lite veckat antingen i hålet där spacern går ner eller vid "läppen" som går ut mot nozzeln. Fick försöka montera det om och om igen och var och trimmade lite med kniv (inte att rekommendera alla gånger) för att få det att gå dit som det skulle. Hade även lite silikonsprej för att få den att glida in i hopphuset mjukare.

Var mycket uppmärksam på hur hoppgummit verkar sitta, just på SSRen (eller vfc scar kanske?) Verkar det lätt bli extra kinkigt. Eller så hade jag bara jätteotur...

Skriv svar