
VFC SCAR H SSR
Re: VFC SCAR H SSR
vad är billigt då? 

-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:01 pm
Re: VFC SCAR H SSR
Nu ska vi väl inte förvandla det här till en chat. Men jag vill bara varna lite för att ge sej på ett sådant här projekt om du inte väldigt van vid att meka. Det känns ju knappast som en slump att det konstant dyker upp strandade semisniperprojekt på K&S.
Men nu har jag ju faktiskt ingen som helst aning om hur duktig du är på detta så jag önskar dej lyckat till och så får framtiden helt enkelt avgöra
Men nu har jag ju faktiskt ingen som helst aning om hur duktig du är på detta så jag önskar dej lyckat till och så får framtiden helt enkelt avgöra

-
- Inlägg: 119
- Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
- Lag / förening: Team Irony
- Aktiv sedan: 2008
- Ort: Stockholm
Re: VFC SCAR H SSR
Fantastiskt välskriven guide på hur man plockar isär en VFC SCAR-H. Borde rimligtvis passa in på SSR-modellen också.
http://airsoftpacific.com/viewtopic.php?t=19230
http://airsoftpacific.com/viewtopic.php?t=19230
Re: VFC SCAR H SSR
Tackar
jag är väl inte allt för händig men mina vänner är ju det så 


Re: VFC SCAR H SSR
Jag har byggt ihop ett par stycken & det finns lite saker man kan vilja göra för att få en stabilare bössa. Hade du kört på en kortare pipa än 20" så hade jag rekommenderat att korta slaglängden för att på så sätt minska på slitage på box mm. Några andra små tips nedan...
Bygg om den bristfälliga sladdlösa el-lösningen:
Denna bössa har från start en ganska dålig ellösning, detta för at an inte skall kunna se några kablar när man fäller stocken. Detta är dock snyggare än bra. Man kan här ganska enkelt ta upp ett hål för en sladd vilket gör bössan väldigt mycket mer driftsäker.
Gör så man kan ta ut pipan enkelt:
Från början är det meningen att man skall kunna ta ut pipan precis som på en riktigt MK17 med hjälp av 3 mindre skruvar på varje sida, efter detta så skruvar man ut 2 mindre låsskruvar för att ta ut innerpipan. Detta känns för jobbigt. Här kan man istället slänga låsskruvarna samt med en fil modifiera bakre slingfästet/biten som håller kolven. Då kan man ta ut pipan bakåt när gearboxen är urtagen.
Släng Ambi-eldväljaren!:
Denna bör man montera bort för att det skall bli simpelt att montera ut boxen, den har även så dålig kvallis att man bara blir ledsen när man försöker använda den. Man kan dock "koppla ur" den och sätta tillbaka den så det kommer inte synas så tydligt att den inte fungerar.
Lås Ambi-magcathen!:
Detta för att inte slänga alla mag i skogen när man vilar bössan mot sin rigg, detta är lätt löst genom att byta den lilla fjäder som sitter montera mot något hårt, t.ex en "bushing" till en gearbox.
Överkurs...
Man kan om man vill ha en roligare bössa även montera en mosfet med aktiv broms, detta för att få bättre kännsla i bössan speciellt på semi. Kör med en Raptor eller Chimera.
19 februari 2013, 22:31:
Just det, man kan köra andra gearboxar med lite pill. Jag kör bland annat X-High tech's CNC låda.

Bygg om den bristfälliga sladdlösa el-lösningen:
Denna bössa har från start en ganska dålig ellösning, detta för at an inte skall kunna se några kablar när man fäller stocken. Detta är dock snyggare än bra. Man kan här ganska enkelt ta upp ett hål för en sladd vilket gör bössan väldigt mycket mer driftsäker.
Gör så man kan ta ut pipan enkelt:
Från början är det meningen att man skall kunna ta ut pipan precis som på en riktigt MK17 med hjälp av 3 mindre skruvar på varje sida, efter detta så skruvar man ut 2 mindre låsskruvar för att ta ut innerpipan. Detta känns för jobbigt. Här kan man istället slänga låsskruvarna samt med en fil modifiera bakre slingfästet/biten som håller kolven. Då kan man ta ut pipan bakåt när gearboxen är urtagen.
Släng Ambi-eldväljaren!:
Denna bör man montera bort för att det skall bli simpelt att montera ut boxen, den har även så dålig kvallis att man bara blir ledsen när man försöker använda den. Man kan dock "koppla ur" den och sätta tillbaka den så det kommer inte synas så tydligt att den inte fungerar.
Lås Ambi-magcathen!:
Detta för att inte slänga alla mag i skogen när man vilar bössan mot sin rigg, detta är lätt löst genom att byta den lilla fjäder som sitter montera mot något hårt, t.ex en "bushing" till en gearbox.
Överkurs...
Man kan om man vill ha en roligare bössa även montera en mosfet med aktiv broms, detta för att få bättre kännsla i bössan speciellt på semi. Kör med en Raptor eller Chimera.
19 februari 2013, 22:31:
Just det, man kan köra andra gearboxar med lite pill. Jag kör bland annat X-High tech's CNC låda.

-
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:01 pm
Re: VFC SCAR H SSR
Nej, inga problem alls. Den är bara att sätta dit, ev måste man fila lite på den klack som ger stöd till Swichassembly:t. Denna sitter lite olika beroende på vilken gearbox man har.
Man kan sen fixa en riktigt trevlig/kort "trigger pull" med hjälp av lite snabblim & plexi, Detta kräver lite tid men när man ändå har boxen nere så är det inget att spara på. Jag limmade på små bitar enligt nedan som sedan är inslipade till rätt höjd.

Man kan sen fixa en riktigt trevlig/kort "trigger pull" med hjälp av lite snabblim & plexi, Detta kräver lite tid men när man ändå har boxen nere så är det inget att spara på. Jag limmade på små bitar enligt nedan som sedan är inslipade till rätt höjd.

Re: VFC SCAR H SSR
Har dennar bössa och behöver lite hjälp så jag kanske kan få det då det finns en med vana av den här:)
Har suttit och bytt fjäder till en 110 i den och då matade den kasst den sköt inte flera skott sen rullade de ur pipan eller 30m/s då bytte jag till promethius soft hop up gummi men då började den att jävlas med mig så den skjuter 115 och 80 vart annat skott med nollad hop up.
Den sköt fint innan jag bytte men då 137 m/s som är för hårt. Kan det ändå vara hop up gummit?
Har suttit och bytt fjäder till en 110 i den och då matade den kasst den sköt inte flera skott sen rullade de ur pipan eller 30m/s då bytte jag till promethius soft hop up gummi men då började den att jävlas med mig så den skjuter 115 och 80 vart annat skott med nollad hop up.
Den sköt fint innan jag bytte men då 137 m/s som är för hårt. Kan det ändå vara hop up gummit?
Re: VFC SCAR H SSR
Kan helt klart bero på hoppen. Låter som att du satt clipset som håller pipan på fel håll, klackarna skall vara innåt, dvs så pipan hamnar så långt in som möjligt,