Aeg skjuter inte efter intern uppgradering (Hjälp önskas)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Plyschmannen

Aeg skjuter inte efter intern uppgradering (Hjälp önskas)

Inlägg av Plyschmannen »

har en galaxy Mp5 som jag försöker peta i lite lullull i, dock går det inget vidare och jag börjar sakta tappa tålamodet och behöver därmed experthjälp.

Jag har petat i super high speed kuggar och en ståltandad pistong, fjädern är en m90 och springguiden är kullagrad.
Bild

När jag monterar allt och kopplar in ett 8,4v batteri så klarar den ibland att skjuta ett skott, sen låser den pistongen i bakläge och vägrar röra på sig. jag kan höra hur motorn försöker hugga i men inget händer. I vissa fall har den inte ens skjutit ett skott utan låst pistongen bak direkt och slutat funka.

Jag har testat med 2 olika fjädrar och 2 olika springguides men ingen lycka, det bör inte vara batteriet som krånglar och fjäder samt kuggar funkade finfint i en annan bössa.

Någon expert som vet vad det kan vara för fel?

Goreplay

Re: Aeg skjuter inte efter intern uppgradering (Hjälp önskas

Inlägg av Goreplay »

låter som att batteriet har sett bättre dagar. Prova med ett annat.

Edit: kanske motorn är lite för klen för att dra fjädern med highspeed kugg?
-Skickat från min brödrost-

Fractured
Aktiv sedan: 2006

Inlägg av Fractured »

Kan inte vara motorn som är gammal och sliten då?

veduren

Inlägg av veduren »

Jag gissar att den är för hårt shimmad. Kollade du shimmningen när du bytte kugg?

Plyschmannen

Inlägg av Plyschmannen »

har testat att shimma om, ingen hjälp. Har nu lött om till deans så jag kan testa med ett 9,6v så får man se om det duger.

Tack för alla tips!

Paxz

Inlägg av Paxz »

Kan nästan garantera att det är batteriet i kombination med dålig shimmning. Kolla även så pistongen glider helt motståndslöst i skårorna när gearboxen är monterad utan cylinder (samtidigt som du shimmar).

Vissa shim jobb kan ta uppåt 30min för någon som är ändå är erfaren. Men största orsaken lär vara kasst batteri eller motor som redan nämnts i tråden.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar