M14 märke/pris

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Thaampe

M14 märke/pris

Inlägg av Thaampe »

Hej
jag ska snart börja med airsoft hade jag tänkt mig.
Och nu är det så att jag är sugen på att köpa mig en M14.

Det värsta är att jag har lite problem att hitta någon speciel tilverkare och även ett bra pris. Har hittat några sidor som säljer, men priserna är så stora så jag undrar om det är för att mjölka pengar eller om det är kvalitets skillnad?

Den jag vill ha är http://www.fondprodukter.se/produkt/sof ... ation,1939 Men den kostar 2899SEK
Medans jag hittar samma(?) vapen för 2095 kr på http://www.strikerairsoft.se/airsoftvap ... stock.html
Så frågan är om det är exakt samma vapen eller om det är olika märken/kvalitet.

Hittade även en dansk sida som den kostade 1398kr http://www.e-tech.dk/softgun-sniper-cyb ... -2881.html

//Thaampe

Acepalm

Re: M14 märke/pris

Inlägg av Acepalm »

Första och tredje är från Cybergun, den i mitten är från Cyma. Tillverkare alltså.

Skulle satsa på Cyma om jag var du, i mina ögon ett mer välkänt och respekterat märke.
Kan även komma upp billiga i säljes-delen här på forumet om du håller utkik, runt 1000 är inte ovanligt.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Thaampe

Inlägg av Thaampe »

Var ju även rätt så mycket billigare. Funderar även på en Kings Arms M4A1 full metal ifrån fondprodukter sidan. Men ska kolla upp säljsidan.

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Men är inte Cybergunen en rebrandad Cyma? Eller kanske en AGM?

I vilket fall så skulle jag inte köpa någon som är rebrandad då de ofta är uptrissade i pris samt att butiker som säljer dem brukar ha mindre koll på vad det är för grejer de säljer. Många brukar rekommendera Taiwangun som ligger i Polen. Billigt samt att man slipper tull och moms som läggs på om man handlar utanför EU.

Danska kronan är mer värd än den svenska, blir mer än 1400 sek.

På Taiwangun har du även det exakta modell-namnet googla på det samt "cyma m14" eller motsvarande så kanske du kan hitta billigare alternativ.

Har själv en Marui M14 SOCOM, som Cyman råkar vara en klon på. Mycket trevlig bössa. Väger en del och är otymplig lär en del tycka men är grymt snygg och har stort batteriutrymme på plussidan. Även en väldigt trevlig avtryckare. Kan bli lite halvbökigt att hitta bra magasinsfickor men är inte omöjligt.

Överlag tror jag att du blir nöjd.
Hoppas att det hjälper lite
//Miqa
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Wotan

Inlägg av Wotan »

Jag köpte en Cyma M14(CM.032 long version) och jag är toknöjd för priset min runt 130-140 dollar + frakt osv, bra pris.. (det kan va värt att kolla Asiatiska sidor typ ehobbyasia eller WGCshop, dom har bra priser och snabb frakt brukar bli billigare än Svenska butiker, dock svårare med garanti osv)

Skjuter over 400 stock och har en bra konstruktion, inge löst som skramlar, och även bra gearbox(dock kan detta variera så kolla noga vad för gearbox den har).

Dock så är Gearbox ver. 7 ganska ovanlig och detta gör att det är lite svårare att hitta reservdelar i Sverige, men den är robust och tål mycket stryk så det är ingen dålig gearbox.
Bössan i sig väger ganska mycket(dock ser jag detta bara som ett +).

Hoppas du hittar en bössa som du gillar :)

Thaampe

Inlägg av Thaampe »

Gillar M14 jag med, men jag och några jobbkompisar har siktat in oss på en Kings Arms M4A1 full metal som vi även försöker få ett bra paketpris på. Har ända fram tills den 15 att bestämma mig ;) Lönen kommer då :D

harlekin

Inlägg av harlekin »

Kan du skriva i tråden om priset innan du bestämmer dig?

Men vill du spara pengar så satsa på nåt från kina eller från vapenbutiken.

Cymas m14 är jättenice, men den får du lätt för under 1500 om du importerar den så det är lite ovärt att lägga nästan 3000 för en
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Thaampe

Inlägg av Thaampe »

Så jäkla svårt det här med att hitta "rätt" vapen då alla tillverkare har flera versioner av tex M4A1. Varför inte ha en extra produktnamn efteråt? Typ King Arms Colt M4A1 supergun200. Nej men ni fattar vad jag menar? ;)
Blir väll lite off topic när jag blir mer och mer sugen på en vanlig M4, men inte så noga. Är man nybörjare så är man^^

Hittade en ifrån eHobby Asia http://shop.ehobbyasia.com/king-arms-colt-m4a1.html Men den var ca 1.200kr billigare, och det ser ut att vara en lite anorlunda version ifrån den på fondprodukter.

Skriv svar