Cyma nyköpt trasig...

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Scubasteve

Cyma nyköpt trasig...

Inlägg av Scubasteve »

Lämnade in min Mp5 Cyma för ett fjäderbyte som jag köpte strax efter nyår av Taiwangun.
Efter en stund kommer mecken tillbaks, har bytt fjäder men bla selectorplaten e av, sen var det tydligen trasiga kablar å fan vette allt, han skulle fortsätta nu på tisdag för jag skulle iväg på annat.
MEN han sa att en kund i torsdags (31;a januari) kom in med exakt samma fel... Nån annan som nyligen köpt en cymaskin som det e fel på ???
Dom enda som skjutit med pickan är Taiwangun själva enligt kvaliteprotokollet som föjlde med..
"Dom har omringat oss... Dom stackarna.."

Gwlyddyn

Re: Cyma nyköpt trasig...

Inlägg av Gwlyddyn »

Nackdelen att köpa billigt utomlands..

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Inget fel på TWG.

Både selectorplate och kablar är billigt att fixa! Inget att gråta blod över.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Packe

Inlägg av Packe »

Jag köpte 2 Cyma MP5, inga problem där, bytte förvisso typ ut allt, dock inte selector och kablar och dem rullar på bra :)

Tror du fick måndags
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Scubasteve

Inlägg av Scubasteve »

haha konstruktivt.. mm köper jag en bössa billigt eller ej inhemskt eller utomlands ska den väl funka fan jag bara undrade om nån annan här hade fått skit i cymas bössa.
Inget av svaren anger att nyinköpt bössa var trasig, så håll era smarta kommentarer för er själva

ministry

Inlägg av ministry »

Nå, nu är fallet så att med typiska kinakloner (Dboys, JG, Cyma, m.m.) får man ibland just måndagsexemplar. I princip alla återförsäljare - inhemska, de inom EU och även de i Kina - brukar ge disclaimer att så är fallet. Att den ska "väl funka fan" är inte riktigt fallet just vad gäller dessa bössor. Det kommer liksom med det låga priset, att man riskerar att ha otur. Majoriteten av dessa bössor är dock riktiga spett ur lådan som är väldigt bra för det låga priset.

Jag har själv fått en riktig måndagsbössa där ingenting ville fungera alls. Hade jag köpt den via ex. Taiwangun eller någon svensk återförsäljare hade den inte ens skeppats ut ty den var trasig internt redan från start, men i detta fall köpte jag från Hong Kong och det var inget att göra. Förvisso gjorde det egentligen inte så mycket då jag avsåg att byta ut allt inuti ändå.

Det var otur att du fick ett måndagsexemplar, men tur att det bara var någon enkel och billig del som strulade och inte mer! Det finns ingen anledning att vara uppkäftig mot folket i tråden, de har inte farit med osanning eller varit spydiga mot dig.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Nu tar vi det lugnt, städar språket och behandlar varandra med respekt. Jag slipper helst låsa trådar och dela ut varningar. Det är så tråkigt och onödigt.Detta är ett forum huvudsakligen för vuxna människor och vi förväntar oss att våra användare beter sig därefter.

Om någon är minsta osäker på vad som gäller finns reglerna tillgängliga längst upp i alla forumsdelar.

Tack på förhand för att ni hjälper till att göra forumet till en trevlig plats att hänga på.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

kreator

Inlägg av kreator »

Kines som har en dålig dag på jobbet, våldar i kablar, sparkar ihop bössan.
Det händer.
Oftare på "highend" än kina t.om verkar det som.

Har aldrig haft en strulig/undermålig Cymabössa och har ägt ett 20-tal.

Better luck next tajm dood.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Det jag menade var att du gjorde ett val. Billig bössa utan garanti i utlandet. Samma bössa kostar mer i Sverige och du hade fått det fixat gratis.

Självklart ska den fungera utan problem men det är trots att en airsoftprodukt och alla såna är skit. Skit i olika grader men skit likafullt.

Vill man ha hjälp är en taskig attityd en dålig start.

Scubasteve

Inlägg av Scubasteve »

Anledningen till tråden var inte att en massa besserwissers skulle knäppa en på näsan utan luska i om nästa cyma jag köper kommer att vara precis likadan.
Köpte en betydligt dyrare bössa hos en svensk återförsäljare som var stendöd redan från start, skickade tillbaks bytte märke efter rekomendationer om att cyma "i stort sett aldrig felar" trots sitt ringa pris, sen anledningen till att köpa utomlands av en oxå rekomenderad site är för att stockholms åf skulle ta 1000 mer å 3 veckor leveranstid.. är mitt val ja.
så frågan är har nån annan fått hem en tokfel cyma av samma serie? monterad av sommarjobbare...

Skriv svar