kapa fjäder

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Grim

kapa fjäder

Inlägg av Grim »

Tjena tänkte kapa en 100 fjäder till en typ 90 fjäder, hur mycket tror ni att jag behöver ta? är för övrigt en systema fjäder om de spelar någon roll. Jag har ingen crono hemma så jag kan inte pröva mig fram.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Welle

Re: kapa fjäder

Inlägg av Welle »

runt 3 varv om det är en "irregular" variant, vilket du har. om det är en 100 fjäder som är jämn och kortare än normalt så kanske det räcker med 2 varv
Lite finare, lite bättre

harlekin

Inlägg av harlekin »

http://www.oda903.se/phpBB3/viewtopic.php?f=25&t=1757

Detta gav 100 m/s från en 110 bössa... 8-)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Grim

Inlägg av Grim »

Nice tack för snabba svar.
Tror ni att de är riskabelt att göra så? vill inte under några omständigheter att detta skada boxen, enda anledningen till att jag vill göra de är för att 90 fjädrarna var slut.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

harlekin

Inlägg av harlekin »

bara å göra. Har inte stött på några problem när man gör så alls. :)
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Skriv svar