Pro-win AK hopup fel i måtten?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Päronploppen

Pro-win AK hopup fel i måtten?

Inlägg av Päronploppen »

Skulle sätta i en Pro-win hopup i min LCT AIMS.
Då jag tittar in i hopupen från maggbrunnen sett, så ser man läppen på hopup gummit sticker ut ca 0.5-1mm = kulorna rinner inte till som dom ska och bla matnings problem uppstår.
Jag har dubbel kollat så att hopupen är rätt ihopa satt och det är den.

Om jag sätter i original plast hopuphus så funkar det klockrent och gummit sitter där det ska.

Det ända jag kan komma på är att hopupen är för djup borrad vid tillverkning så att hopupgummit kan krypa ytterligare nån millimeter bak efter att pipan är låsad med clipset.

Är beställd utomlands så det kostar nog mer än det smakar att skicka iväg och få nytt, så det blir nog soptunnan på den.

Har nån mer varit med om nåt liknande med pro-win hopup?

/Mattias
Vad är det hääääääär, men här ska inte vara nåt järnrör...
Miljöpartiet kör med språkrör och Sverigedemokraterna kör med järnrör...

Xelley

Re: Pro-win AK hopup fel i måtten?

Inlägg av Xelley »

En i laget kör med Prowin hopuphus i en Type 56 konverterad TM-AK47 och den går som en klocka.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Bubbles

Inlägg av Bubbles »

Har haft ett antal Pro-win`s i mina Ak´s under åren och ingen har strulat. Men LCT är like skumma i måtten. Var på g att köpa en LCT för ett tag sen men Varken mina MAG eller G&P magasin passade i mag brunnen. så jag skulle tro att Prowinen är ok. men att den helt enkelt inte passar i LCT bössor.

grimm

Inlägg av grimm »

Bemöda dej åtminstone med att prata med butiken och förklara ditt problem. Inte alls omöjligt att de skickar en ny (om det är ditt ex som är feltillverkat/skadat, och att den SKA funka i LCT normalt) utan att du behöver returnera den du redan köpt. Flera gånger har de bara velat ha foto, när jag haft problem med en vara. Åtminstone asiatiska shoppar brukar ha klart bättre kundservice än här i sverige eller europa, iaf i min erfarenhet.

Så prata med dem innan du slänger hopup'en

Supernaut

Inlägg av Supernaut »

Satte ett sådant i en VFS AKS-74 och det fungerade uselt. Var tvungen att trycka upp magasinen hårt för att det skulle mata.

Päronploppen

Inlägg av Päronploppen »

Fick det att fungera nu, men jag bytade tillbaka till plast hopupen då den både crhona bättre och hade bättre kulbana än Prowin hopupen.

/Mattias
Vad är det hääääääär, men här ska inte vara nåt järnrör...
Miljöpartiet kör med språkrör och Sverigedemokraterna kör med järnrör...

Skriv svar