Tjena, har länge tänkt lägga en tråd här om mig bössa jag mekar med.
Köpte en Dboys metal m4a av en polare för 700:- inc 3 pmag o ett highcap, tyckte de va ett lagom pris.
Jag viste att det va lite strul med den men då jag tycker om att meka o har en verkstad här i mitt kontor så passa det utmärkt.
Jag kom med idén att motsäga alla "kina nej sägare" så jag har beställt en helt ny låda, bara budget kina delar.
då jag inte kunde skruva fast stockröret i nya lådan fick jag ta PL400 o fästa röret förgott på receivern, vilket igentligen bara gjorde bössan stabilare.
Deltaringen o hela den delen va lite körig så jag plocka ner handguarden, tog gängdelen o återigen PL400 o satte ihop båda handguard delarna och gängdelen till en solid del.
detta gjorde att jag inte behövde nått gasblock så jag fimpa halva pipan, gänga om den o satte på en ljuddämpare som exakt passar i handguarden.
Även detta som säkert många ser som en hädelse gjorde bössan otroligt stabil.
9mm kullagrad v2 låda me v3 spring guide som sitter med en försänkt skruv där man vanligtvis skruvar kolvröret.
14:1 kugg med en turbo motor, otroligt stark magnet, kan ha den som verktygs hängare.
Orginalpipan är kvar då jag inte känner att jag behöver mer prec än vad jag har, nytt alu hophus skaffa jag mig dock då orginal va fel jutet så gummit låg inte som det skulle.
köpte ett kina mosfet för 150:- ca och strippa och lödde om me nytt kablage 1,5 rkub och deans, som signalkabel tog jag o skala en telefonkabel, dom små kablarna där inne är perfekt.
modda även om lådan och pistolgreppet något så jag kunde dra båda kablarna bakom motorn vilket gör att jag inte har nån kabel under nån kugg i lådan.
Signalkablarna är dragna utanför lådan och går in vid hålet fram vid switchen, detta gör att det inte finns nån risk att någon kabel ska komma ivägen innuti lådan, mosfetet ligger förövrigt i kolvröret som förövrigt är urborrat.
Magreleasen glappade något så jag bytte den och satte lite strategisk kardborre och nu kör jag ett highcap utan felmatning i alla lägen.
Självklart är allt annat i lådan bytt, poly pistong som det knappt syns på efter typ 10k kulor, shimningen är otroligt bra måste jag säga, allt ligger perfekt det är inget tryck o inget spel överhuvudtaget.
cylindern är faktiskt orginal, skallarna är alu på den och pistongen, nossle me oring, jag vågar säga att den är 100% tät.
allt annat som sitter på lådan är oxå bytt till billiga kina delar, då menar jag allt, tappet, swtich, selectorplate, rubbet.
Det som saknas nu är slingfäste, shimma pipan i dämparen, och den ska självklart brushas.
Vill bara dela med mig av detta bygge då jag tycker det är kul att man kan faktiskt använda billiga delar och det funkar, man måste bara vara lite händig o ha tålamod.
Jag har kanske lagt ut 1000:- give or take och då är ljuddämparen 300.
Den chronar 90 give or take en 5a, ROF på ca 30bbs med 7,4v, får burst på semi med 11v, beöver ett bra mosfet för att klara det, funderade på en raptor/stealh men det förstör hela grejjen med bygget.
Direkt respons på triggern. Bössan är riktigt bra helt enkelt.
Har inte listat ut vad jag ska ha där Deltaringen har suttit, nått skojj kan man säkert hitta på , kan ju även sätta tillbaka den bara för looken om man vill ha de.
Vet inte om jag ska sälja den framöver om nån är intresserad och börja på nått nytt projekt, har en famas o en aps2 som ligger o skräpar oxå, vi får se.
Kommentera gärna, bra som dåligt, frågor eller tips.
M4SD custom projekt
Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Hoppa till
- Generellt
- ↳ Om AirsoftSverige
- ↳ Om Airsoftbörsen
- ↳ Nyheter
- ↳ Allmänt om airsoft
- ↳ Nybörjare
- ↳ Artiklar
- ↳ Kontakt
- ↳ Airsoftlag och föreningar
- Evenemang
- ↳ Spel och andra evenemang