Hej
Har då en sg 551 Swat som jag precis dammat av efter 7 år i kartongen. När jag testade den så var det ett mettalliskt ljud och på singel fire så hackar det ur ibland och slutar skjuta. Jag är i farten att skruva isär sen för att kolla allting men trots att jag Inte är tappad bakom en vagn så fick jag se mig besegrad. Jag behöver lite gds tips på vad set kan vara och vad jag kan göra. Den behöver ses över totalt så alla tips är välkomna. Annars så hoppas jag att det finns en hjälte i Stockholm som kanske kan kasta ett öga på den.
Trevlig helg.
Med vänlig hälsning
Danne
Ber om ursäkt för ev stavfel och lägger all skuld på appel
Service sig sg 551 marui
Re: Service sig sg 551 marui
Hallå!
En väldigt basic fråga; kör du även med ett 7 år gammalt batteri? Om så är fallet kan det mycket vara det som är boven och då är det
bara att byta. Förhoppningsvis är det så enkelt.
Förutom det skulle jag starkt rekommendera att öppna boxen och smörja om de interna grejerna då jag kan föreställa mig hur torrt det måste vara där inne!
En väldigt basic fråga; kör du även med ett 7 år gammalt batteri? Om så är fallet kan det mycket vara det som är boven och då är det
bara att byta. Förhoppningsvis är det så enkelt.

Förutom det skulle jag starkt rekommendera att öppna boxen och smörja om de interna grejerna då jag kan föreställa mig hur torrt det måste vara där inne!
"We're surrounded. That simplifies things."
Japp batteriet är lika gammalt. Ska köpa nya men prövade med dom jag hade. Problemet är ju även att jag inte vet riktigt hur man skruvar isär den. Och vad ska jag smörja med? Känns som att det ska va något fetare än silikon i gearboxen.
Okej that makes no sence.
Har rengjort allt jag kan på bössan nu å håller på att ladda ett batteri för att testa igen. Har dock inte kommit på hur man ska skruva isär för att komma åt gearboxen.
Har rengjort allt jag kan på bössan nu å håller på att ladda ett batteri för att testa igen. Har dock inte kommit på hur man ska skruva isär för att komma åt gearboxen.
-
M.V.H Alexander
Här har du en liten guide på hur du tar isär bössan ner till gearboxen. http://www.youtube.com/watch?v=GztLX7dPeqM
Förhoppningsvis behöver du inte göra mer än att byta batteri och smörja för att den ska funka som den ska igen.
Använd något lithiumbaserat till att smörja kuggarna med, använd silikon till cylindern så det blir tätt och fint.
Jag brukar köra med bla. detta:
Bromscylinderfett från Biltema
Molybdendisulfidfett MoS2 från Biltema
Edit : Pucktvåa på länken.
Förhoppningsvis behöver du inte göra mer än att byta batteri och smörja för att den ska funka som den ska igen.
Använd något lithiumbaserat till att smörja kuggarna med, använd silikon till cylindern så det blir tätt och fint.
Jag brukar köra med bla. detta:
Bromscylinderfett från Biltema
Molybdendisulfidfett MoS2 från Biltema
Edit : Pucktvåa på länken.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Awsome! Nu har jag gått igenom hela bössan. Allt är rent å fint. Nu ska det bara i ett fräscht batteri. Tack för all hjälp!