Blandat angående SVD

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
di4bl0z1994

Blandat angående SVD

Inlägg av di4bl0z1994 »

Hej, allihopa :)

Har kollat lite på taiwangun nu och har hittat en skapligt billig SVD (spring) och undrar om den är något att ha. Jag förstår inte riktigt vilket företag som har gjort den, det står dock "NEW" först men, det är väl bara för att den är ny, eller?

Här är en länk till den http://www.taiwangun.com/sniper_rifles/ ... yle_1.html

Och en till fråga: Föredrar ni spring eller AEG för sniper?

Namboy

Re: Blandat angående SVD

Inlägg av Namboy »

Hallå där!

Jag är 99% säker på att tillverkaren av den bössan är A&K.

Om den riktiga förlagan är en semi-bössa som SVD:n är (har dock hört att man kan inaktivera automatisk mantling på den riktiga, men är inte säker på det) så ska den vara semiautomatisk och är det en bolt-action, typ m24, så kan den vara det. Men det är bara vad jag tycker! Har du ingenting emot det så go for it. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

di4bl0z1994

Inlägg av di4bl0z1994 »

Tack för svaret!

Jag kollade upp A&K's hemsida och där var det en del skillnad på vikt och längd. Skillnad på vikt var runt 550g och skillnad på längd var 13mm. Det kanske är så att de inte har lagt upp den nya versionen (den som jag hittade på taiwangun) på sin egen hemsida än. Och de har då ändrat på vikt, längd etc..Eller så är det bara ett annat företag som har gjort den. Men utöver det så ska det väl vara ok, antar jag.

Så, om jag förstår det rätt så ska allt vara bra om man tycker om bolt-action helt enkelt? Och om det nu är A&K och om A&K är en bra producent av dessa airsoft vapen.

Namboy

Inlägg av Namboy »

Jag tog ett isvaksdopp för att vakna till, tog en andra titt på Taiwangun och måste ta tillbaka svaret om att tillverkaren är A&K! Det står ACM (All China Made) så kvalitén har jag ingen aning om hur den är. När det gäller ACM-grejer är det ganska mycket tur som spelar in då kvalitetskontrollerna brukar lämna en del att önska tyvärr.

Hade jag fått välja så hade jag nog lagt till några hundralappar och kört på en Cyma AEG istället. Har hört mycket positivt om den, både prestandamässigt samt materialval på det externa (det mesta är stål samt äkta trä). Fördelen med en semibössa i DMR-rollen är ju att snabbt kunna följa upp med ett nytt skott om man skulle missa med det första. ;)

di4bl0z1994

Inlägg av di4bl0z1994 »

Haha. Tack för att du såg det :D

Jo, det är väl smartare att skaffa en AEG istället för en med bolt-action om man skulle missa första skottet.

Jag får väl ta och kolla upp en Cyma AEG istället då. Men om de har en med bolt-action så ska jag nog ta en titt på den också. Lite svårt att bestämma sig då när en SVD är semi-automatisk men att man då behöver ha batteri till den gör det lite "tråkigare", skulle vilja ha en sniper där man inte har något drivmedel alls. Mycket bättre om det på något sätt fanns en semi-automatisk airsoft sniper som inte går på el, gas eller Co2, hehe :lol:

14 januari 2013, 02:05:

Det finns en AEG SVD på taiwangun som är från CM. Är det CYMA? Har försökt att googla efter CM inom airsoft vad det är men hittar inget förutom att det bara står CM och att de säljer airsoft vapen.

http://www.taiwangun.com/sniper-rifles/cm-svd-cm_1.html

Den är nästan 100€ billigare så det måste ju vara ett kap!

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Jo, CM står för Cyma. Go for it! Gudomlig bössa! Både inuti o utanpå.
De svider när jag kissar.

di4bl0z1994

Inlägg av di4bl0z1994 »

Najs! :D Tack för alla svar på frågor. Nu ska det nog bli att beställa denna bössa. Lägger nog till ett scope i kundvagnen också ;)

Namboy

Inlägg av Namboy »

Det gör du rätt i! Du kommer säkerligen bli nöjd. Väldigt vackert vapen, in my book! :)

Takolander

Inlägg av Takolander »

Jag köpte min A&K SVD från Uncompany med träkit installerat och kines-scope. Träkittet var fint som attan men scopet var rena skämtet. Gick inte ens att ställa in :o
Så jag blev förbannad och skaffade detta: http://kalinkaoptics.com/rifle-scopes/p ... rsion.html

DET scopet är på riktigt och det GÅR att ställa in 8-)
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Skriv svar