Problem med min Dragunov SVD

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Murat93
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 29, 2012 1:10 pm

Problem med min Dragunov SVD

Inlägg av Murat93 »

Hejsan alla jag fick min SVD sniper ser idag och jag har fått problem med den. För det första så vet jag inte hur man sätter fast mountbase på SVD den ser ut såhär http://www.combatzone.se/mountbaseforaksvd-p-3148.html och det andra är att jag har en fjäder på 200ms och det värsta är att jag kan inte ladda om så lätt fjädern är så kraftig så jag undrar finns det något sätt att få den lättare att ladda om eller är det ända alternativet att byta till en svagare fjäder?

Snöhäst
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Re: Problem med min Dragunov SVD

Inlägg av Snöhäst »

Du glider bara på mountbasen bakifrån...

200ms fjäder och du undrar varför det är svårt att ladda...? :o
De svider när jag kissar.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Problem med min Dragunov SVD

Inlägg av Bloodneed »

Ta det inte fel men 200 fjäder?! Orkar inte öppna länken men gissar på aok springer eller liknande, byt till 170 och täta bössan så slipper du bryta fingrarna när du mantlar+ att du får en bössa som funkar
CTR EP3 Championship White, nuff said

Strigidae
Inlägg: 10
Blev medlem: tis maj 15, 2012 12:14 pm

Re: Problem med min Dragunov SVD

Inlägg av Strigidae »

Det ser ut som ASG:s AK-rail, har samma på min SVD. När du öppnar reglaget (eller sprinten om man så vill) så sänks den undre metallbiten på fästet ned och du kan glida på fästet. Ur kartong så sitter skruven till denna del för högt upp (i alla fall på min), skruva ned denna tills fästet passar rälsen på bössan. När du stänger reglaget så skall metallbiten klämmas fast, är den för stor är det bara att dra åt skruven igen. Det finns bara en lös metallbit (utöver reglaget) på fästet så jag antar att du vet vilken jag menar. :)

Murat93
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 29, 2012 1:10 pm

Re: Problem med min Dragunov SVD

Inlägg av Murat93 »

Jag fick fast mount basen tack så mycket för hjälpen och så bytte jag från 200 fjädern till en 150 så nu kan jag ladda om utan problem tror att 200 fjäder var de dummaste man kan köpa.

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: Problem med min Dragunov SVD

Inlägg av Danno »

http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=1913 En sån här underlättar. Däremot är en 200ms fjäder så pass stark att det kommer fortfarande vara riktigt svårt att mantla. Som tidigare nämnt är m170ish mer användarvänligt.

Skriv svar